Navigáció teszt: TomTom XXL
A tévék, a számítógép kijelzők megszületésük óta megállíthatatlanul növekednek és ez a hullám elérte a navigációs készülékeket is. Hasznos nekünk az óriásira nőtt segédlet vezetés közben?
Öt hüvelykes kijelző. Ez most az új varázsszó, a gyártók úgy gondolják, hogy emiatt nyitják mélyebbre a bukszájukat a vevők, amikor navigációs készüléket vesznek. Szó se róla, impozáns látványt nyújt egy ilyen szerkezet. A TomTom XXL IQ Routes-t elég bekapcsolni, hogy meg legyünk győzve. Az ikonok szellősebben vannak elrendezve a nagyobb helyen, a cím beviteléhez használt betűk és számok akkorák, hogy szinte lehetetlen mellé ütni, az egész elrendezés levegősebb, elegánsabb, barátságosabb.
Menet közben még nagyobb az eltérés. Bár az átlagos, 4,3 hüvelykes eszközök sem mondhatók liliputinak, de az 5-ös mégis más. Bár nem látunk sokkal többet a térképből, de agyunk mégis könnyebben fogja fel az információt. Amíg a kisebb modellt alaposan meg kellett nézni egy bonyolultabb kereszteződés előtt, az XXL változatra elég csak rápillantani. Igaz, a TomTom-on feltűnik az is, hogy a hollandok nem viszik túlzásba a térkép részletességét, és a létező legegyszerűbb grafikai szimbólumokkal dolgoznak. Ehhez képest egy iGo8, vagy egy Primo maga a vizuális Kánaán. A nagy képernyő viszont abban is segít, hogy több adatot tudjunk meg. Az 5 hüvelyken kényelmesen elfér az alsó információs sáv, sokkal egyértelműbb az is, hogy melyik forgalmi sávot ajánlja az eszköz a továbbhaladásra.
Bár a nagyobb kijelző miatt ez a TomTom testesebb, szélesebb, ehhez is az EasyPort tartó jár, aminél ma nincs jobb a piacon. Ezt az apró karikaszerűséget a kézbe fogva csak nevetni lehet a korai, és egyes mai navigációs eszközök hosszú nyeklő-nyakló tartóin. A TomTom megoldása csak pár centi, de mégis rettentő jól tart. A tapadókorongot egy gyűrű segítségével tudjuk az üvegre vagy a műszerfalra rögzíteni, és egy csuklós pánt biztosítja magának az eszköznek a szilárd rögzítését. Zseniális.