Teszt: mit tud az iGo Primo szoftver?
A navigációs rendszerek elképesztő ütemben fejlődnek. Vannak cégek, ahol a generációváltás kevésbé látványos, a háttérben folyamatosan fejlesztik a programokat, és vannak, ahol nagyok az ugrások. Így van ez a magyar NavNGo fejlesztette iGo-sorozattal is, aminek a legújabb tagja a Primo nevet viseli.
Egyszer csak jött a futár és letette az asztalom sarkára a kis csomagot. Ennyi? Sehol egy meghívás egy puccos szállodába a sajtóbemutatóra? Ajándék ingyenes változat? A cégvezetés sem akar szólni a múlt sikereiről, a nagyszerű jelenről és a fényes jövőről? Úgy tűnik, nem. Egyszerűen megérkezett egy navigációs szerkezet, rajta a legújabb iGo-val, a Primóval. Tessék, ki lehet próbálni, véleményt lehet mondani róla.
Persze megértem, hogy ennek a terméknek nem olyan beharangozás kell, mint a korábbiaknak. Ezt nem lehet megvenni a boltban, a Primót nem arra találták ki, hogy a végfelhasználó telepítse a saját okostelefonjára, PDA-jára, mint a bevallottan egyszerű közvetlen előd Amigót és a már-már legendás iGo8-at. A Primo arra készült, hogy cégeknek adják el, hogy aztán ezzel árulják a komplett navigációs szerkezetüket, vagy éppen autóipari beszállítóknak, hogy majd mint gyári rendszert lássuk viszont ezt a programot. A hírnév már megvan, az iGo-ról már azok is hallottak, akik amúgy nagyon keveset tudnak a navigációs készülékekről, de ők is ezt szeretnék, mert Pista meg a Józsi mondta, hogy ez a legtutibb, és ők azok, akik megkérdezik minden erre alkalmas fórumon, hogy a Garminra meg a TomTomra hogy lehet feltenni, és nagyon furcsállják a választ: sehogy.
A Primo első pillanatra meggyőző. Az elődei is azzal értek el hatalmas sikert, hogy rettentően jól néznek ki. Nem mórickarajzosan egyszerű vonalas ábrák felett kúszik egy nagy nyíl mutatva az útirányt, nem a semmiben lebegő vonalak előtt jelenik meg időnként egy utcanév, mint a legnagyobb konkurenseknél. Az iGo navigációs térképei olyanok, mint egy megelevenedett, de remekül áttekinthető autós térkép. Dönthetjük, nagyíthatjuk, ki- és bekapcsolhatjuk rajtuk a háromdimenziós épületek megjelenítését; örömmel tapasztaljuk, hogy mennyire jó dolog az automatikus ráközelítés a következő manőver helyszínére.
Mindezt már az előd, az iGo8 is igen jól tudta. Mi akkor az újdonság? Meglepően sok. Maga a program például elsőre egyszerűbbnek tűnik. A bevallottan lebutított, igazán kezdő felhasználóknak készülő iGo Amigóra hasonlít első látásra. Elindul a program, balra egy térképrészlet, jobbra pedig a legszükségesebb gombok, amik az induláshoz kellenek. Keresés, útvonal, egyebek. Egy jól beállított eszközön csak az első kettő kell, így gond nélkül oda merem adni az elektromos szerkezetekkel amúgy igencsak hadilábon álló anyukámnak, a kütyümániások pedig azon nyomban nyúlhatnak a harmadikhoz.
Pedig az első kettő is tartalmaz újdonságokat. Soha ilyen könnyű nem volt egy adott hely van éppen az útvonal mellett fontos dolgokat, mondjuk benzinkutat, bankautomatát, szállást vagy éppen parkolót keresni. Útvonalpontokat, akár többet is könnyedén hozzá tudunk adni a Primóban. Amint kész a tervezés, a kijelző jobb oldalán áttekinthetjük, hogy jó paramétereket állítottunk-e be, tényleg akarunk-e kompot használni, és valóban hajlandók vagyunk-e fizetni az autópályák használatáért. A térképen pedig ott van nagyíthatóan-kicsinyíthetően az útvonal, amin könnyű kiszúrni, ha valami butaságot tervezne a program, vagy valamit el akarunk kerülni, akkor korrigálhassunk még az indulás előtt. A Primo program képes arra is, hogy teherautók számára tervezzen útvonalat, az ismert súly- és magasságkorlátozásokkal. Ez nem alapfunkció, ez bizony fizetős extra, de az igazán profi kamionos navigátor programok méregdrágák, ha jók a Primóhoz adott térképek, akkor nagy sikerre számíthat.
A teszt folytatása sok képpel az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.