Audi Q7 2010 próba: meghalt a király, éljen a király
A regisztrációs adó miatt nyűgölődőknek jó hír, hogy az Audi dobta az eddigi benzines csúcsmotorokat, a Q7-estől...
A regisztrációs adó miatt nyűgölődőknek jó hír, hogy az Audi dobta az eddigi benzines csúcsmotorokat, a Q7-estől búcsúzik a 3,6 literes FSI mellett a 4,2 literes FSI erőforrás. Helyükre a háromliteres V6-os feltöltős benzinmotor került, egy gyengébb és egy erősebb változatban.
Az Ingostadtban külszolgálatot teljesítő győri audis kolléga figyelmeztetett, hogy tévedésből a gyengébb, csupán 272 lovas benzines Q7-esbe másztam be. Jó lesz ez – mondtam, és milyen igazam lett. A nyolcsebességes váltó révén parádés az elefánt gyorsulása, kiszaladna a világból is, ha hagynám.
A közvetlen befecskendezéses motorok sokkal kevesebbet fogyasztanak, mint elődeik, a sajtóanyag szerint mindkét változat beéri 10,7 liter benzinnel 100 kilométerenként vegyes (városi és országúti) üzemben. A menetpróba természetesen rácáfolt erre az adatra, a közel 100 kilométeres tesztút során erőltetett, sokszor extrém körülmények között (relatív gyorshajtás, német autópálya, mezőjárás) 16 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép. Valóban, a korábban itthon tesztelt 4,2 FSI 18-20 literes fogyasztásához képest még ez is baráti. Kíváncsi lettem volna azonban, az erősebb, 333 lovas változat mennyivel érte volna be.
Az új Audi A8 háromliteres dízelmotorja 10 lóerővel kevesebbet teljesít a Q7-ben, start/stop üzemmódja a korábbiaknál jóval takarékosabb üzemmel kecsegtet. Az átalakított, elődjénél 25 kilóval könnyebb V6-os erőforrás 240 lóerős és 55o Nm a maximális forgatónyomatéka, amit már 1750-es percenkénti fordulaton lead. Az Aisin-váltó már 80-as tempónál nyolcadikba vált. Gyári adatok szerint fogyasztása 7,4 literre mérséklődött, ezt sajnos nem tudtam leellenőrizni, mert a nemzetközi menetpróbán csak a gyengébb turbós benzinesre maradt idő.
A közúton vitézkedő Q7-es a könnyebb tereptől sem riad meg, sőt, szinte átmenet nélkül lép le az aszfaltról és cammog fel az erdőszélen. A vizes, sáros, füves talajon biztonságosan mozog, a kövek, ágak ellen off-road üzembe kapcsolva védekezhetünk, ilyenkor jól megemeljük a hasmagasságot.
B. Cs.
Audi Q7 3,0 TFSI quattro | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2995 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 272 lóerő 4750-6500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 400 Nm 2250-4750-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 3002 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5086 / 1983 / 1697 |
Csomagtér | 775-2035 liter |
Saját tömeg (kg) | 2295 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 225 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 14,4/8,5/10,7 |
Tesztfogyasztás | 16 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 249 |
ÁRA | 52900 eurótól |