Az Opel a jövőben is számít a szentgotthárdi gyárra
Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall gyártási igazgatója az Opel/Vauxhall jövőjét bemutató mai frankfurti sajtótájékoztatón megerősítette, hogy Szentgotthárdon megmarad a motor- és alkatrész gyártás. Egyetlen munkásnak sem mondanak fel a vállalat átszervezése miatt.
Az Opel szentgotthárdi gyárában 1,6 és 1,8 literes változtatható vezérműtengely-szögű, valamint 1,6 literes turbómotorokat gyártanak. Ezek mellett megmunkált és szerelt hengerfejeket exportáltak, a gyártósorokról megmunkált főtengelyek, hajtórudak és 4 hengeres – a legmodernebb lézertechnológiával gyártott – blokkok kerültek le.
A bejelentés nyomán a szentgotthárdi gyárban ezentúl 1,6 és 1,8 literes benzinmotorokat és Allison váltóműveket gyártanak.
A sajtótájékoztatón Nick Reilly, az Opel/Vauxhall első embere bejelentette, hogy a cég 11 milliárd eurót fektet be 2014-ig. Öt év alatt a kínálat 80 százaléka megújul és hangsúlyt kapnak az alternatív hajtási rendszerek. A cégvezetés terveit a Warth&Klein auditálta, amelynek alapján zöld utat kapott az újjászervezés, mától folyosítják a hiteleket és él a német állam hitelgaranciája is. Ismertette a szanálási tervet, amely magában foglalja azt is, hogy a General Motors 2,7 milliárd euró értékben állami segítséget vár az Opelt gyártó európai országoktól. A szóban forgó összeg több mint a felét, 1,5 milliárd eurót Németországtól remélnek, és erre vonatkozóan hivatalos kérelmet nyújtottak be a német kormánynak.
2010-ben megújul az Meriva, a Corsa, a Movano, valamint érkezik a kombi Astra, 2011-ben az európai piacon is bevezetik az elektromos hajtású Opel Amperát. Az Opel 2012-ig 1 milliárd eurót költ zöld tehnológiákra, tisztán elektromos autót mutat be a kisautó szegmensben és bővíti az LPG-, CNG-gázhajtású autók kínálatát.
A nagyszabású tervek megvalósítása álláshelyek megszüntetésével, gyárbezárással jár - hangsúlyozta Reinold Hoben. A piaci körlményekhez igazodva 20 százalékos kapacitás csökkentést kell végrehajtani. Ez 8300 munkahely megszüntetését jelenti. 1300 értékesítésben és adminisztrációs területen dolgozónak (Magyarországon 40 munkavállalót érint), 7000 munkásnak mondanak fel. A korábbi híreknek megfelelően az antwerpeni gyárat bezárják. A cég feladja eddigi zürichi központját és Rüsselsheimba költözik.
Gyár | Termelés, gyártás | Leépítés |
Antwerpen (Hollandia) | Bezárják, az Astra (HB3) gyártása átkerül Bochumba | 2377 |
Bochum (Németország) | Az új Zafira gyártóhelye, három műszakos munkarendben. F13-as kódjelű váltók gyártása megszűnik, helyette Aspernből ide kerül az F17 váltók gyártása. | 1799 |
Ellesmere Port (Nagy Britannia) | Astra (HB5 és SW) gyártása, 2011-től három műszakban | 0 |
Eisenach (Németország) | A jelenlegi Corsa (HB3) gyártása mellett Zaragozából átvesz feladatokat; később itt készül az új generációs Corsa három műszakban | 300 |
Gliwice (Lengyelország) | Új Astra (HB5, NB4 és HB3), 2010 közepétől három műszakban | 0 |
Luton (Nagy Britannia) | 2013-ig a jelenlegi termékek gyártása | 369 |
Rüsselsheim (Németország) | Az Insignia variánsok exkluzív gyára, 2011-től új Astra (HB5). F40-es váltók gyártása elkerül | 862 |
Zaragoza (Spanyolország) | Maradnak a jelenlegi gyártósorok, 2013-ig a GSV plattform bázisa. Feladatmegosztás az eisenachi üzemmel. Tervben az új Combo és Corsa variánsok gyártása | 900 |
Aspern (Ausztria) | M20/M32 hatsebességes váltók gyártása (1,0, 1,2, 1,4-es motorokhoz); F17-es váltóművek gyártása, amelyekkel az F13-asokat cserélik le | 0 |
Szentgotthárd | 1,6 és 1,8 literes motorok gyártása, valamint Allison váltók | 0 |
Kaiserslautern | Dízelmotorok a ciklusuk végéig, L850 kódjelű motorok gyártása 2011-ig | 300 |