Teszt: lehet-e amortizálni két óra alatt egy új Opel Astrát?
Decembertől rendelhető, január 15-től pedig a kereskedésekben már kapható az új Opel Astra. Bár a nemzetközi menetpróbán tavaly ősszel a Frankfurt közeli Opel tesztpályán tehettük próbára az új Astrát, mégsem szórakoztunk olyan jól, mint a kiskunlacházi volt katonai reptér hóval borított kifutópályáján és szűz havas útjain.
Gyermeki örömmel csapattuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott, szerencsére senki sem kilincsen. Olyan, korábban csak ritkán, vagy az én esetemben még soha át nem élt - a valós és biztonságos közlekedéstől annyira távol eső - élményeket és tapasztalatokat szereztünk, ami a tiszta örömforrás mellett a jövőben vészhelyzetben azért hasznunkra is lehet.
Ötven méter széles úton bóják között szlalom, széltében csapatva szegélytől-szegélyig 90-es tempó, ki-be kapcsolt menetstabilizáló, 130-ról satufék aztán drift 100-zal az őrületig. Nagyjából ez volt a repertoár, orrvérzésig. Hogy mit szólt ehhez az Opel Astra? Nos, tisztességgel bírta a gyűrést, igaz, olyan szagok terjengtek a kocsik körül, mint egy szakácsverseny nulladik fordulójában, ahol a kukták a kozmás tej készítésén fáradoznak.
Amellett, hogy szebb, nagyobb, izgalmasabb és drágább lett az Astra, számos technikai újdonsága mellett fontos kiemelni mechatronikus futóművét, hátul Watt lengőkarral.
© Autómenedzser |
További részletek és sok kép az Autómenedzser.hu autós portálon.