VW Polo: vezettük a világ legkisebb fogyasztású ötajtós autóját
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Minden tervet felülmúlnak az előzetes várakozások, nem véletlenül. A VW Polo nagyon jó autó lett, a gond csak az vele, hogy nem tudjuk még az árát. Németországban 12 ezer eurótól adják a hatvan lovas, 1,2 literes, háromhengeres motorral és Trendline csomaggal felszerelt ötajtóst, Ausztriában ugyanezért 12,99 ezret kérnek. A magyar piacra kedvezőbb árat vár az importőr, jó hír, hogy az ESP, a vészfékasszisztens, az elektronikus differenciál, a dombsegéd, hat légzsák az alapfelszereltség részét képezi. Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos a 3,97 méteres kisautó.
Az új Polo időben és térben is jókor jött, Walter de Silva tisztaságra, tökéletességre és egyszerűségre vonatkozó receptje ezúttal is bejött: az autó minden ízében a Golfra hasonlít, de szebb, arányosabb, izgalmasabb annál. A harmónia azonban a használhatóság rovására megy az A-oszlop esetében, ez sokat kitakar. Az egyik kolléga magának Silva mesternek hányta a szemére a problémát, ami neki eddig nem tűnt fel. Igaz, ő alacsonyabb az átlagnál.
© Autómenedzser |
A kis turbóra várni kell még, kezdetben csak a megszokott 1,2 és 1,4 literes benzines (85 lóerős) erőforrásokkal érhető el a Polo. Dízelfronton kedvező változás, hogy 1,6 literesre hízott a motor, 75, 90 és 105 lóerős lehet. A középső motorral érhető el a BlueMotion technológia, amellyel a kisautó szén-dioxid-kibocsátása 96 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 3,6 liter száz kilométerenként. 2010-ben jön az igazi aszkéta, a VW Polo BlueMotion 3,3 literrel beéri majd, kibocsátását pedig 87 gramm/kilométerre szorítják le, új erőforrást kap: háromhengeres 1,2 literes TDI hajtja. Néhány motorhoz (1,4, 1,2 TSI, 85 lovas 1,6 TDI) duplakuplungos, hétsebességes DSG-váltó is rendelhető, ez a prémiumosztályba repíti a kisautót.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Csomagtartója 280 literes alaphelyzetben, duplapadlós, így síkba is dönthető. Ekkor 952 literes poggyásztérrel gazdálkodhatunk.
B. Cs.
Műszaki adatok és több kép az Autómenedzser.hu autós portálon.