© Autómenedzser |
A fények és a színek önfeledt játéka miatt választotta a Volkswagen a Golf VI bemutatásának színhelyéül Izlandot. Walter de’Silva, a VW fődizájnere úgy véli, a fény csiszolja tökéletessé az egyszerűséget. Ehhez képest az Izlandon eltöltött 30 órából 28-ban vízszintesen esett az eső, metsző hideg volt, sötét, elviselhetetlen idő. De az a pár óra napfény megváltoztatta, energiával töltötte fel az életünket. Úgy ragyogta be a holdbéli tájat, mint ahogyan egy kései gyermek érkezése gyújtja be egy kiégett kapcsolat parázsát. Eleven, húsos moha lepte bazalt és hanyagul szétszórt vulkáni tufa, zubogó patakok, robajló gejzírek, vízesések, vörös kráterbe életet lehelő kéklő tengerszemek. Ez Izland.
Valahogy így történt a Golf metamorfózisa is. Így lett a látszólag változatlan, külsőre elődjéhez kísértetiesen hasonló középszerű autóból a kompakt kategória új mérföldköve, a minőség, a technika, a biztonság és a kényelem tökéletes harmóniája.
© Autómenedzser |
Sokakat meglepett a jövevény egyszerű külseje, bármennyire is magyarázták a gyári marketingesek az apró részletek finomságait, alapjaiban maradt az ötös Golf. Hossza 4,2 méter, tengelytávja 2,58 méter, csomagtartója sem lett nagyobb, csak 350 liter. Ám új tartalmat kapott, új filozófiát, új küldetést. Technikában, anyagválasztásban messze lehagyta konkurenseit, még akkor is, ha a dizájnban nem alkottak látványosat. Kívül. De nézzük, mi van az ajtókon belül. Tiszta Passat, és abból is a jobbik, a Passat CC. Igaz, alapfelszereltségű autót nem láttunk a bemutatón, Izlandon többnyire felextrázott Highline-okkal közlekedtünk.
Mindig a slágerlisták élén (Oldaltörés)
© Autómenedzser |
1974 óta több mint 26 millió példány talált gazdára Európa egyik legnépszerűbb autójából, amely évtizedek óta vezeti a német eladási listákat. Nálunk is sláger volt néhány évig, azonban az utóbbi időben még a koreai modllek is jobb eredményeket értek el. Nagyon kellett már a frissítést, ezt érezték Wolfsburgban is, az ötös után rekord gyorsasággal, öt év múlva, kirukkoltak hát az újjal. Az autó forgalmazása október 10-én kezdődik Németországban, hozzánk az év végén érkezik. Árakról még nincsenek információink, de úgy tudjuk, a finnek mellett mi juthatunk a legkedvezőbben Golfhoz. Németországban a 80 lóerős 1,4-es 16 ezer 500 euró, az általunk is vezetett 1,4 TSI (160 lóerővel) DSG-váltóval 24 ezer euró, a kétliteres 140 lovas dízel pedig 22 ezer euró.
Az új Golf letisztult, kényelmes, biztonságos és nagyon okos. Ki látott már kompakt, azaz alsó-középkategóriás autóban távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, változtatható keménységű futóművet, merevlemezes szórakoztató és információs egységet navigációval, Bluetooth-szal, formás bőr kárpitot, ülésfűtéssel, kétzónás klímával? Eljött hát az alosztályvezetők ideje, a hivatalokat és a multikat ellepik majd az agyonextrázott Golfok. Erről álmodnak a VW-nál is.
Amíg nem tudjuk a konkrét árakat, ár/érték arányról nehéz beszélni, az biztos, az ígéretek szerint az új Golfot takarékos és erős motorok hajtják, dízelből 110 lovas lesz a leggyengébb kétliteres. Az egynégyes szívó mellett megmarad a hagyományos 102 lovas 1,6-os benzines is. A turbós és kompresszoros TSI-motorok (a gyengébbik 122 lovas) tökéletes harmóniában hajtják az autókat a DSG duplakuplungos váltóval. A kocsi zajkomfortja is javult, a dízelhang belülről alig hallható.
© Autómenedzser |
A golfosoknak jó hír, a passatosoknak kevésbé, hogy a Passat CC multikormánya feszít a műszerfal előtt, az órák is onnan ismerősek, a klíma és a multimédiás rendszer szintén. Ráadásul beépített sörnyitó is van a kocsiban. A zene szólhat a rádióból, CD-ről, SD-kártyáról, a merevlemezről vagy a beépített USB- és AUX-csatolókon át szinte bármilyen eszközről. Az ülések jól párnázottak, elektromos deréktámasz is rendelhető, a tesztautókban volt ESP, térdlégzsák, hátsó utasok bekötésére is figyelmeztető rendszer, tolatóradar elöl és hátul, sőt automata parkolásegéd is, amely néhány egyszerű mozdulattal beáll helyettünk a kiszemelt párhuzamos parkolóhelyre.
Az ACC távolságtartó már nem radarral működik, mint a korábbi nagyobb VW-modellekben, hanem lézer pásztázza a kocsi előtti teret, a DCC dinamikus futómű normál, sport és komfort fokozatba kapcsolható.
© Autómenedzser |
Két motorral vezettük az új Golfot, nagy különbséget nem éreztünk a 140 lovas dízel és a 160 lovas benzines között, mindkettő rugalmas, alacsony fordulattartományban húz. A DSG-váltóval kényelmesen és gyorsan vezettük a szigorú izlandi közlekedési előírások és kilátásba helyezett büntetések ellenére. Az ESP-nek a csúszós úton ritkán kellett beavatkoznia, a futómű zajtalan, jól csillapít, élvezet vezetni a Golfot.
Kezdetben három- és ötajtós változatban kapható, a GTI-re tavaszig várni kell, de hamarosan jön a 99 gramm/kilométer szén-dioxidot kibocsátó takarékos BlueMotion és már a hibrid (elektromos/belső égésű) TwinDrive modelleket is tesztelik Berlinben. Madárkák azt is suttogták, hogy nemsokára 1,2 literes takarékos háromhengeres motorok is bővítik a zöldebb kínálatot.
B. Cs.
Autómenedzser