Gépjárműadó: milyen autókat érdemes venni Németországban?
Az alacsony fogyasztású kisautók vásárlói lesznek a legnagyobb nyertesei a 2009. július elsején bevezetendő új gépjárműadónak Németországban. Ha egyáltalán életbe lép a javaslat, a válság ugyanis mindent átírhat.
Az új szabályozás szerint egy új Chevrolet Spark 0,8S tulajdonosának júliustól 16 eurót kell fizetnie évente. Korábban 54 euró volt az adó. A 45 kW-os Smart Fortwo tulajdonosai szintén profitálnak a változásokból, a korábbi 47 eurós adó helyett ugyanis csak 20-at kell fizetniük ezután. Lényeges, hogy mindkét jármű kevesebb, mint 120 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.
© Autómenedzser |
A tervezet szerint július elsejétől nemcsak a lökettérfogat, hanem a szén-dioxid-kibocsátás alapján számítják az adót. Azok a járművek, amelyek kilométerenként kevesebb, mint 120 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki, csak a lökettérfogat alapján fizetnek adót. Így a benzines modelleknél 100 köbcentiméterenként 2 euróval, a dízel autóknál 100 köbcentiméterenként 9,50 euróval kevesebbet kell fizetni. Azoknak az autóknak a tulajdonosai, amelyeket 2008. november 5. és 2009. június 30. között állítanak forgalomba, és kezdetben adómentességet élveznek, ennek lejárta után dönthetnek, hogy a régi vagy az új számítási mód szerint szeretnének adót fizetni.
Dízel autók
Márka | Modell | Régi adó | Új adó | Különbség |
BMW VW BMW Audi Seat Seat BMW VW Mercedes VW | 118d Golf 2,0 TDI DPF 330d A3 1,9 TDi e Ibiza 1,9 TDI Leon 1,9 TDi Ecomotive 318d Jetta 1,9 TDI DPF A 160 CDI Golf 2,0 TDi DPF | 308 308 463 293 293 293 303 293 308 308 | 190 190 349 180 180 180 196 184 206 206 | -118 -118 -113 -113 -112 -109 -102 -102 |
Benzines autók
Márka | Modell | Régi adó | Új adó | Különbség |
Toyota Honda Fiat Ford Hyundai Mini Renault BMW Hyundai Honda | Prius Civic Hybrid, 1,3 500 1,2 Ka 1,3 i10 1,2 Cooper Twingo 1,2 LEV 118i i10 1,1 Jazz 1,4i | 101 94 87 87 87 108 81 135 74 94 | 30 28 26 26 26 50 24 80 22 44 | -71 -66 -61 -61 -58 -57 -55 -52 -50 |