Melyik a legintelligensebb navigációs készülék?
A Falk és a TomTom mobil navigációs készülékei a naptól, napszaktól és időponttól függően különböző utakon juttatják az autóst célba. Valóban ennyire intelligensek?
© auto-motor-und-sport.de |
A forgalmi dugót jelző TMC rendszer, amivel a legtöbb készülék már rendelkezik, sem jelent különösebb segítséget, mivel a városokban egyáltalán nem, városon kívül pedig tökéletesen működik. A TomTom és a Falk az ún. IQRoutes segítségével olyan funkciót vezetett be, amivel a hét napjától vagy a napszaktól függően különböző útvonalakon juthatunk el a célig. A készülék tudása bővíthető. Ugyanúgy működik, mintha egy helybéli lakos ülne mellettünk, és a helyismeretével próbáljuk meg elkerülni a nagyobb dugókat. A TomTom tovább optimalizálta az útvonalvezetést: Vodafone-nal együttműködve folyamatos anonimizált mozgásprofilokat analizál az autóban lévő mobilon keresztül és ezt használja forgalom-előrejelzésre.
© auto-motor-und-sport.de |
A havi majdnem tízeurós díj inkább a sokat autózóknak éri meg. Három év használattal számolva az összköltség a TomTom GO 940-nél ugyanis 860 euróra rúg. Aki nem utazik annyit, annak a 400 eurós Falk F10 a TMC-Pro-adóvevővel együtt kitűnő optimális választás lehet az autós lap szerint. Teljesen mindegy, hogy a TomTom-ot vagy a Falk-ot választjuk, az intelligens funkciójukkal mindkét készülék hasonlít egy jó borhoz: az évek múlásával egyre jobb lesz.
Nyelvzseni 399 euróért
Az F10-es meggyőző tulajdonságai közé tartoznak a precíz és egyértelmű nyelvi vezérlés, a széleskörű felszereltség, a két éves ingyenes kártyafrissítés továbbá a lapos kivitelezés ás a mágneses rögzítés. A túl kicsi betűmező miatt azonban a célmegadás koncentrációs gyakorlattá válhat. Az intelligens útvonalválasztás ellenére feltűnt, hogy a TomTom-mal ellentétben ritkábban választotta a kevésbé forgalmas útvonalat olyan időszakokban, amikor az adott szakaszon nagy forgalomra lehetett számítani. Nem csoda, hiszen a Falk intelligens funkciója a teszteléskor még a startfázis elején járt. A tulajdonságok értékelésében épphogy veszített, viszont a havidíj nélküli kedvezőbb árral a Falk 10 a tesztgyőztes lett.
Forgalomszakértő 499 euróért
A TomTomba integrált modul azon kívül, hogy a saját HD-Traffic szolgálatás közlekedési információnak fogadására alkalmas, képes még időjárási előrejelzések és különleges Google célok lehívására. A TomTom ugyan nagyon precíz, de drága a fenntartása. A széleskörű térképadatoknak köszönhetően a GO 940 Nyugat és Kelet-Európában továbbá Észak-Amerikában is használható. A könnyen kezelhető menün kívül a gyors szatellit kapcsolat, a kitűnő felszereltség és az okos, napszakfüggő útvonalválasztás jellemzik. Ám a TomTom még mindig nem tudta kiküszöbölni a nem elég pontos továbbá részben félrevezető nyelvi utasításokat.
Autómenedzser