2008. november. 26. 20:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. november. 26. 16:14 Autó

A Szex és New York sztárjával dagonyáztunk

Kecskeméten, az új Mercedes-gyártól nem messze, a Hovány-szalon off-road pályáján is kipróbálhattuk a stuttgartiak új üdvöskéjét, a Szex és New York mozifilm legizmosabb sztárját, a GLK-t.

© Autómenedzser
A kissé szögletesre, mondhatni konzervatívra sikeredett kompakt terepjáróval új szegmensbe lép be a Mercedes. Amerikával is szakít, hisz a GLK, szemben az ML-, GL-, és R-osztállyal európai marad, Brémában gyártják. A határozottan GL-osztályra emlékeztető baltával faragott jövevényt közúton és épített tereppályán is kipróbáltuk. Autópályán a 272 lovas benzines V6-osnak nem volt ellenfele, parádésan gyorsul, a hétsebességes 7G-Tronic automataváltót a kormányról is vezérelhetjük. Ha bízunk az elektronikában, inkább sportfokozatba kapcsoljuk és élvezzük, ahogyan tépi az aszfaltot. Életkedvvel zabálja a kanyarokat és a naftát (a rövid, de tempós, padlógázas tesztút során 18 liter körül fogyasztott). Futóműve kényelmes az úthibákról tudomást sem vesz.

© Autómenedzser
Meglepő módon a tereppályán sem vallott szégyent a GLK, pedig a kipróbált tesztautókban nem volt off-road csomag, még lejtmeneti sebességszabályzó sem. A 208 milliméteres hasmagasságú autó a 17 hüvelykes, 285/60-as normál téli gumik ellenére minden pályát teljesített. Bármilyen sikamlós is volt a helyzet, egy kerék mindig tapadt, az intelligens hajtáslánc meg az izmos dízelmotor nem hagyta, hogy az autó elakadjon és még spoilerek sem törtek le, pedig az Edition kivitelű fehér gépnek igencsak leért néha az orra és a feneke.

© Autómenedzser
A beltér is szögletes, az anyagok minősége példás, a legfejlettebb kényelmi és biztonsági technika áll a sofőr és utasai rendelkezésére. Az illesztések pontosak, az üléspozíció terepjárósan fölényes, nagy sárból beszállva azonban könnyen bekoszoljuk a kárpitot és az üléseket is. Nem zörög semmi, csak ha nagyon felhangosítjuk a rádiót, dacára a Harman/Kardon prémium hifinek, felturbózott hangerőn megszólalnak a műanyagok is.

© Autómenedzser
A GLK hátul is kényelmes, csomagtartóját nem spórolták ki a kocsiból, kerekekből rendelhetünk 20 hüvelykeset is. A 4matic összkerékhajtás alapból jár, ez az autó lelke, no meg a V6-os sorozat: a 231 lovas 280-as, a már említett 350-es és a 224 lovas 320 CDI dízel. 2009-től négyhengeres BlueEfficiency modell is érkezik, a 2,2 literes 170 lovas dízel alacsony fogyasztásával és kedvezőbb (10,99 millió forint) alapárával csábít. A jelenleg legolcsóbb GLK 12,866 millióba (320 CDI), a legdrágább 14,487 millió forintba kerül (GLK 350).

B. Cs.


Hirdetés