Kis emberek nagy Mercije
Megkomolyodott a legkisebb csillagos szedán, soha sem volt ennyire prémium a C-osztály. Technikája káprázatos, minősége kivételes, ára brutális.
© Autómenedzser |
Hogy mitől lett a prémiumautók krémje az új C-osztály? Nem attól, hogy a reklámban Alonso száguldozik vele, nem attól, hogy új, fiatal célcsoportot hivatott megszólítani. Hanem a beépített intelligenciától: bi-xenon fényszórók, beforduló világítással, kanyarfénnyel, autópályavilágítással és intelligens világítási rendszerrel (324 ezer forint), adaptív fékek, adaptív féklámpa, adaptív első légzsákok, intelligens futómű, dízel részecskeszűrő (137 ezer forint), Bluetooth-os, DVD-s, hangvezérléses, madártávlattal is rendelkező navigációs rendszer, fényes monitorral, merevlemezes és kártyaolvasós zeneszerverrel (836 ezer forint), intelligens menetstabilizáló, ötfokozatú automata nyomatékváltó tempomattal (500 ezer), fény- és esőszenzor, gyerekülés-felismerő utasoldali légzsák, térdlégzsák, háromzónás klíma, multifunkciós kormánykerék, Neck-Pro fejtámlák, panoráma-tolótető (270 ezer forint), elöl-hátul parkolássegítő (181 ezer forint), ülésfűtés, elektromos bőrülések, ablaklégzsákok.
A 2,2-es dízelmotorral szerelt C-Merci alapára 9,15 millió forint, így nem kell csodálkozni, ha a fent említett extrákkal együtt akár 12-13 millióig is felmehet a vételár. Ezért a pénzért már eggyel nagyobb Mercedest is vehetünk összkerék-hajtással, igen ám, de az új C-osztály a belepakolt extrákon túl is jó autó. Nem biztos, hogy mindenki elcserélné egy E-sorozatra.
© Autómenedzser |
A kis szedánt vezetni élmény, a futómű parádés, a kormány pontos, a váltó sportos üzemmódban az igazi és a 170 lovas motor városi vagánnyá varázsolja. A komfort minden igényt kielégít, és nem csupán a kivételezett első sorban (bár jóval szűkebben, mint a nagyobb testvérben), hanem hátul is. Kipróbáltam három gyereküléssel és három gyerekkel. Hosszú távon is kibírható az utazás. A pakolással már nem lehetünk ennyire elégedettek, mert rossz Mercedes szokásként nem dönthető a hátsó ülés.
Furán hangzik, de a futóműve teljesen szkizofrén: sima úton sportos, hepehupás, gödrös úton pedig komfortos. Nem dobál, nem üt fel, de nem is hullámzik. A hátsókerék-hajtásból adódóan gyakran kap feladatot az ESP, bár az autó elektronikája nem engedi meg a veszélyes driftelést.
A cikk folytatásában kiderül, melyik versenytárs autójára hasonlít kísértetiesen az új kis szedán. Kattintson.