2007. augusztus. 24. 17:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 24. 17:57 Autó

Kis emberek nagy Mercije

Megkomolyodott a legkisebb csillagos szedán, soha sem volt ennyire prémium a C-osztály. Technikája káprázatos, minősége kivételes, ára brutális.

© Autómenedzser
A Mercedes-Benz régi álma vált valóra, igazi prémiumautót dobott piacra az alsóbb osztályban, ráadásul ott, ahol a legtöbb vevő választotta termékét. Egy C-rajongónak igazi ajándék az új autó, igaz, jócskán megkérik az árát. A német átlagautó nálunk csak a gazdagok játékszere lehet. De ez már demagógia. Az is igaz, hogy pár tízezer forinttal az új, 20 lóerővel izmosabb modell olcsóbb, mint az elődje.

Hogy mitől lett a prémiumautók krémje az új C-osztály? Nem attól, hogy a reklámban Alonso száguldozik vele, nem attól, hogy új, fiatal célcsoportot hivatott megszólítani. Hanem a beépített intelligenciától: bi-xenon fényszórók, beforduló világítással, kanyarfénnyel, autópályavilágítással és intelligens világítási rendszerrel (324 ezer forint), adaptív fékek, adaptív féklámpa, adaptív első légzsákok, intelligens futómű, dízel részecskeszűrő (137 ezer forint), Bluetooth-os, DVD-s, hangvezérléses, madártávlattal is rendelkező navigációs rendszer, fényes monitorral, merevlemezes és kártyaolvasós zeneszerverrel (836 ezer forint), intelligens menetstabilizáló, ötfokozatú automata nyomatékváltó tempomattal (500 ezer), fény- és esőszenzor, gyerekülés-felismerő utasoldali légzsák, térdlégzsák, háromzónás klíma, multifunkciós kormánykerék, Neck-Pro fejtámlák, panoráma-tolótető (270 ezer forint), elöl-hátul parkolássegítő (181 ezer forint), ülésfűtés, elektromos bőrülések, ablaklégzsákok.

A 2,2-es dízelmotorral szerelt C-Merci alapára 9,15 millió forint, így nem kell csodálkozni, ha a fent említett extrákkal együtt akár 12-13 millióig is felmehet a vételár. Ezért a pénzért már eggyel nagyobb Mercedest is vehetünk összkerék-hajtással, igen ám, de az új C-osztály a belepakolt extrákon túl is jó autó. Nem biztos, hogy mindenki elcserélné egy E-sorozatra.

© Autómenedzser
Kifejezetten jót tett a nagypapás arculat sutba dobása a márkának, az új formák izgalmasak, érzékiek ugyanakkor nem találunk eltúlzott dizájnelemeket. LED-technológa is bekerült a tarsolyba, a hátsó lámpákon és az oldalsó visszapillantóba integrált irányjelzőben találkozunk vele.

A kis szedánt vezetni élmény, a futómű parádés, a kormány pontos, a váltó sportos üzemmódban az igazi és a 170 lovas motor városi vagánnyá varázsolja. A komfort minden igényt kielégít, és nem csupán a kivételezett első sorban (bár jóval szűkebben, mint a nagyobb testvérben), hanem hátul is. Kipróbáltam három gyereküléssel és három gyerekkel. Hosszú távon is kibírható az utazás. A pakolással már nem lehetünk ennyire elégedettek, mert rossz Mercedes szokásként nem dönthető a hátsó ülés.

Furán hangzik, de a futóműve teljesen szkizofrén: sima úton sportos, hepehupás, gödrös úton pedig komfortos. Nem dobál, nem üt fel, de nem is hullámzik. A hátsókerék-hajtásból adódóan gyakran kap feladatot az ESP, bár az autó elektronikája nem engedi meg a veszélyes driftelést.

A cikk folytatásában kiderül, melyik versenytárs autójára hasonlít kísértetiesen az új kis szedán. Kattintson.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.