2007. március. 28. 18:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 28. 20:05 Autó

Misztikus búcsú a kiscsillagtól

Tökéletes autó: szép belső, gyönyörű külső. Csak túl steril, hiányzik belőle a lélek.

© hvg.hu
Ritka kényelmes a búcsúzó C-osztály különleges modelljének a belseje. Nem csupán az anyagok minősége mondatja ezt a sablonszöveget velem, az illesztések, a megmunkálás és az összerakás milyensége is példás. Mindent beleadtak, ami ezt a klasszikus járművet az évtizedek során naggyá tette. Ennek ellenére hiányzott az autóból az az érzés, az az élmény, ami arra késztetne, hogy magamévá tegyem. Csak azért venném meg, mert Mercedes, nem szerelemből, csak érdekből állnék össze vele. Megadja, ami a testnek szükséges, a léleknek viszont nem ad sok pluszt.
© hvg.hu
A klíma automatikus, kétzónás, manuális, az első bőrülések fűthetők (nettó 87 ezer forintért). A beltér eleganciája fényűző, ám kevésbé rendezett, mint mondjuk az E-, vagy S-osztályban. Sokféle formájú, anyagú és arculatú elemekből áll össze heterogén egésszé. Kicsit zazis a kapcsolók, gombok és bütykök tengere. Viszont gazdagon felszerelt. A PTS parkolás- és tolatássegítő rendszer telitalálat, igaz ezt nem adják a Mystic felszereltséggel, ezért külön kell fizetni, nettó 193 ezer forint az ára. A középkonzol echte Mercedes, de a világítás körkapcsolója kissé régimódi, az elektromos tükrök, az ablakemelők gombjai is teljesen más stílusról árulkodnak, ráadásul eldugták mélyen az ajtókarfába.

© hvg.hu
A vezető lábtere korlátozott, vezetés közben érződik, hogy a legkisebb limuzinban ülünk, a bal lábunknak nincs kényelmes helye csak, ha kinyújtjuk. Praktikumban nincs otthon a C-osztály: kartámasz, pohártartó van elöl, hátul, ám a hátsó üléspad nem dönthető, így meg kell elégednünk a 455 literes csomagtartóval. A kormány a Mercedestől megszokott négyküllős bőrös kormány, jó a fogása, pontos a kormányzása. A visszapillantók jó kilátást nyújtanak.


Lomha motor, parádés futómű (Oldaltörés)


© hvg.hu
Az autó lomha, a 122 lovas dízelmotor nem a kínálat csúcsa. Ha nagyon erőltetjük, az ötfokozatú nyomatékváltó (tempomattal 511 ezer forintért) kézi használatával sportfokozatban ki tudjuk ugrasztani a szunnyadó gazellát a kocsiból, de alapvetően ez az autó a kényelmes, nyugodt autózás megtestesülése. A négyhengeres dízel lassan ébredezik, de 2500-as tengelyenkénti fordulat után magabiztosan húz. Városi forgalomban hangos, országúton, nagy sebességnél halk. Futóműve szokatlanul kemény, tetszetősen sportos, rossz úton, kátyúkon sem kellemetlen. A hét-duplaküllős design fantázianevű 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon (a mystic-felszereltség része) 225/45-ös Continental nyárigumik voltak. Az ötszáz kilométeres tesztút során, vegyes használatban 7,8 liter üzemaggal beérte a kocsi. Bár hátsókerék-hajtású, élvezkedni, sodródni nem lehet vele, az ESP egy pillanatra sem lankad, száraz úton nem lehet kihozni a béketűrésből. Sárban egy kicsit sikerült riszáltatni, de az elektronika ekkor is résen volt.

© hvg.hu
Van egy kis nőiesség, kis feminin jelleg is az autóban, nem hiába látni annyi hölgyet a volánja mögött. Ebben a színben (designo Mystic-vörös a hivatalos neve) pedig egyenesen csábít az autó. Legyen az férfi, legyen az nő, fiatal vagy öreg, mindenki beleszeretett. Kár, hogy a végére hagyták, ezzel a színnel önmagában néhány százalékkal meg lehetett volna dobni az eladásokat. Igaz, erre nagy szüksége nincs a DaimlerChryslernek, a C-osztály a legjobban fogyó terméke. A Mystic-C kívül belül műremek, különleges lilásvörös fényezése tökéletesen megy a bézs belsőhöz. Azt is lázba hozza, aki egyébként nem annyira csillagpárti.
URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A Mystic Edition darabszáma, gyártása és ára is limitált: 2006 szeptemberében és októberében világszerte mindössze 499 darabot gyártottak a különleges modellből. A Mystic Edition csomaghoz járó kétmillió forint értékű extrafelszereléshez 270 ezer forintért juthatnak az ügyfelek. A Mystic Edition csomag kizárólag a C-osztály limuzinokhoz rendelhető négyféle Elegance kivitelben. A designo metálfényezések, a különleges fabetétek és bőrkárpitok exkluzív megjelenést kölcsönöznek a Mystic Edition-nek. Háromféle designo fényezés - designo mysticrot, designo mokka fekete és a designo ezüst - mellé Kieselbeige bőrkárpit és Laurel fabetét társul. A designo mysticblau fényezést az alpaka szürke bőrkárpit és madárszemoptikájú fabetét emeli ki.

B. Cs.



 

Műszaki adatok (Oldaltörés)



Mercedes-Benz C200 CDI, Mystic Edition
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2148
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő122 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 270 Nm 1600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2715
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4526/1728/1426
Csomagtér455 liter
Saját tömeg (kg) 1535
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 208
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)11,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,5
Országúti 5,1
Vegyes6,3
Tesztfogyasztás7,8
CO2 kibocsátás (g/Km) 167
ÁRA Az autó alapára 8,141 millió forint, a tesztelt autó ára 9,624 millió forint
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.