Gyerekülésteszt: sok jó van, de egyik sem tökéletes
Az ADAC német autóklub ismét nagyító alá vette a gyereküléseket. Még a legdrágább, 300 eurós ülés sem győzte meg teljesen a vizsgálókat.
© Autómenedzser |
A Recaro Polaric Isofix ülés szintén kellő védelmet nyújt egy frontális ütközésnél. Ám oldalról érkező ütközésnél csak átlagos védelmet nyújt. Beszerelése kicsit nehézkes, hiszen az ülés igen merev és nehéz. Másik hiányossága az egyenesen álló üléstámla. A gyereknek hosszabb távon nem teljesen kényelmes ez a helyzet. Éppen ezért a Recaro Polaric összesen csak a megfelelő minősítést kapta.
Nem mindegy, milyen irányba néz a kicsi az autóban
A menetiránynak háttal felállított gyerekülés mindenképpen nagyobb védelmet nyújt frontális ütközés esetén, mint az előre néző ülés. Ugyanakkor oldalról érkező ütközésnél szinte mindegy, hogy előre, vagy hátrafelé néz a gyerek. Mivel az oldalsó védelem igen érzékeny téma a gyereküléseknél, az ADAC mindenképpen ezek fejlesztését szorgalmazza. A európai unió szabványa szerint az engedélyezési irányvonal (ECE-R44/04) jó alap lehet ehhez. Teljes védelmet nyújt ugyanis a rossz ülésekkel szemben, ugyanakkor hiányossága, hogy még nem ír elő tesztelést oldalirányú ütközésekre. A hétköznapokban elég gyakran fordulnak elő, és igen súlyos sérülésekkel járnak az ilyen jellegű balesetek. A felnőtt fejekre méretezett függönylégzsákok nem védik jól a kicsiket.
A vásárlásnál a legfontosabb szempont – tájékoztat az ADAC –, hogy mindig a saját autóba szereljük be próbaként a kinézett gyerekülést. Hiába a jó minősítés, ha az ülés nem passzol a járműbe. Az autónkban lévő biztonsági övnek teljesen stabilan meg kell tartania az ülést, hiszen csak így lehet kellően biztonságos egy balesetben. Ugyanez vonatkozik az ülésben lévő övre is, amelynek stabilan kell tartania a gyereket.
A teszt eredményei az ADAC oldalán olvashatóak.
Autómenedzser