2008. november. 06. 13:47 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. november. 06. 13:47 Autó

Nissan Qashqai: hobbija a fürgeség

Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi...

am

Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi vagány, urbánus sármőr. Vajon mi lehet a vonzereje? Nem olcsó autó, legalább 4,8 milliót le kell szurkolnunk egy benzines típusért, a Renault-motoros dízel ára 5,3 millió forinttól indul. És mégis veszik. Jól néz ki, kényelmes, jól vezethető, praktikus, jól megy, keveset fogyaszt és jól felszerelt. Az a helyzet, hogy az előbbi mondatok lehetnének PR-szlogenek, pedig igazak. Népszerűsége töretlen, áruházi parkolóban mindig volt olyan kuncsaft, aki vagy megleste, vagy az áráról kérdezősködött. Sokan a tévéből ismerték fel, dolgoznak a reklámok. 

Az üléspozíció otthonos, elsőre picit fura volt, mert minden nagyon közel van, a szélvédő, a kormány, a váltó. Nőknek is ideális. Magasról nézünk le a négy irányban állítható, könnyű, jó fogású kormányra, amelyen a tempomat, az audiorendszer és a telefon kapcsolói is helyet kaptak. Már az induló Visia felszereltségű modellben van Bluetooth-os telefonálást lehetővé tévő mp3-as hangrendszer. A telefonkapcsolat egyszerűen létrehozható, a telefonálás annál bonyolultabb, sok figyelmet igényel, biztonságosabb csak fogadásra használni. Igaz, ha beprogramozunk néhány fontos telefonszámot, akkor azokat a kormányról is kiválaszthatjuk. 

am

Ebben a modellben mutatkozott be a Nissan komfort klímája, aktiválásával könnyű fuvallatként a fejünk fölött húz el a hűs levegő, hűt de nem bántóan. Az autó ajtait kulcs nélkül is nyithatjuk, indítókulcs helyett egy kart kell elfordítanunk. Ezzel meggyűlt a bajom, gyűlöltem miatta a Nissant, hogy miért nem lehetett egy gombbal vagy egy normális tárcsával beizzítani a motort. Néhányszor perceket veszítettem az életemből, amíg sikerült kioldanom a kormányzárat. Idő volt megtanulni milyen ritmusban kell a kuplungra, a fékre lépni és közben a kart elfordítani. Ezzel a kocsival ne menjünk bankot rabolni. A kulcs helyett szolgáló szerkezet nagyon gagyi, sokkal inkább illik egy százforintos bolt kirakatába, mint egy hatmilliós autóba. 

A tető teljes terjedelmében panoráma üvegfelület engedi be a napfényt, ha ez zavarna, elektromosan árnyékolhatjuk. Motorházfedelén gyíkgerinchez hasonlító kitüremkedés ad jellegzetes arcot a Qashqainak. Kupészerű befejezése a csomagtartó méretét kedvezőtlenül befolyásolja.

am



[[ Oldaltörés: Halk és takarékos ]]


am

A franciáktól kapott másfél literes halk erőforrás fürge, 106 lóereje városban és autópályán is elegendő. Erőtartaléka alacsony fordulat tartományban teszi magabiztossá, hosszú a váltó áttétele, hatosban 50-nel gázadás nélkül elporoszkál, nagyobb sebességnél elfogy a lendület. Fogyasztása alacsony, vegyes használatban 300 kilométeres tesztelés során beérte 6,4 liter gázolajjal. Hatótávja 950-1000 kilométer. Pedig mezőn is hajtottam. Komolyabb terepre alkalmatlan, laza, folyóparti homokban rögtön kipörög, nincs húzóerő, elsőkerékhajtásával elvérzik. Mezei utakon, kemény talajon, ahol a hasmagassága engedi, elmegy. Sarazni be lehet, csak ne álljunk meg vele, lendületből haladjunk át a felázott talajon, akár egy normál autóval. Közúton ugyanakkor terepjárósan lépi át az akadályokat. Rossz magyar utakra tervezték. A váltó pontos. Élmény vezetni. Ha vennék ilyent, nem hagynám ki az összkerékhajtást, egy ilyen felépítésű autónak, szerintem, csak úgy van értelme. 

am

Az autó biztonsága Renault-san példás, mind az öt biztonsági öv becsatolására figyelmeztet. Az EuroNCAP töréstesztjén a maximális ötcsillagos minősítést kapta utasvédelemre és a maximális négy csillagot gyermekvédelemre. 

A beltér minőséginek tűnik, az ülések kényelmesek, a tömzsi kapcsolók kézre állnak, sok eszköz a francia testvérből ismerős, ergonomikus a berendezés. Az ESP kapcsolóját kissé eldugták. A műszerórák informatívak, jól olvashatóak, lényegi tartalmat közvetítenek, az esti narancs színű hangulatvilágításról apró mennyezeti lámpa gondoskodik.

B. Cs.

Műszaki adatok


Nissan Qashqai 1,5 dCi
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1461
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
106 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4315 / 1780 / 1616
Csomagtér
410 liter
Saját tömeg (kg)
1525
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
174
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
6,2/5/5,4
Tesztfogyasztás
6,4
CO2 kibocsátás (g/Km)
145
ÁRA
5,355 millió forinttól






Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.