Autó automenedzser.hu 2008. október. 21. 16:27

Nissan Qashqai teszt: két üléssel bővült

A Qashqai+2 egyértelműen hordozza a modellcsalád dizájnjának alapvonásait, de szinte minden szögből tekintve...

A Qashqai+2 egyértelműen hordozza a modellcsalád dizájnjának alapvonásait, de szinte minden szögből tekintve jelentősen különbözik az eredetitől. A London Paddington negyedében működő Nissan Design Europe tervezői által megrajzolt karosszéria A-oszlop előtti része alapvetően megegyezik az ötajtóséval, de mögötte mindenben eltér attól. Az eredetinél hosszabb és magasabb hétszemélyest úgy alakították ki, hogy nagyobb és praktikusabban kihasználható legyen a belső tere.  A külső változások közé tartoznak az új első és hátsó ajtók, az oldalsó üvegezés, az új hátfali ajtó és az új hűtőrács. Az alapszereltség része a 14 centivel meghosszabbított panoráma üvegtető. 

Nissan



A harmadik üléssor használaton kívül eltüntethető, de mindig az autóban marad, hogy szükség esetén bármikor használatba vehető legyen.  A harmadik üléssort eltüntetve a csomagtér 550 literre nő, ami 141 literes többletet jelent az eredeti autóhoz képest.  

A harmadik üléssor gyermekek vagy legfeljebb 1,6 méter magas felnőttek számára tervezett üléseinek háttámlája hét különféle helyzetbe állítható be a kényelmes elhelyezkedés érdekében, a középső, háromüléses üléssor pedig előre-hátra csúsztatható a be- és kiszállás megkönnyítése érdekében.    

Nissan



Kétfajta hajtásrendszer, az elsőkerékhajtás és a biztos lábakon álló All Mode 4x4 négykerékhajtás között lehet választani. A motorokat illetően 1,6 és 2,0 literes benzinmotor és 1,5 literes, illetve 2,0 literes dízelmotor képezi a választékot 115-140 lóerő (benzines) és 106-150 lóerő (dízel) teljesítmény-tartományban. Az 1,6 literes, valamint az 1,5 literes változatok értékesítése 2009 januárjában kezdődik.

A sebességváltó-választék ötfokozatú, kézi kapcsolású (az 1,6 l-es benzinmotorhoz), hatfokozatú kézi kapcsolású (a 2,0 literes benzinmotorhoz és mindkét dízelmotorhoz), valamint hatfokozatú automata (a 4WD 2.0 dCi-hez) sebességváltóból áll. Ezeken kívül a 2.0 literes benzinmotoros 4WD modellhez rendelhető CVT-váltó is, amelynek használata során választani lehet a fokozatmentes nyomatékmódosítás, vagy a kézzel kapcsolható, hatfokozatú üzemmód között.  

Nissan



A modellváltozattól függően, az alapfelszereltség része az automatikusan kapcsolódó fényszóró, az automata ablaktörlő, a sebességtől függő ajtózárás, a tempomat, az elektromos ablakemelő, a parkoló radar, a 16 vagy 17 hüvelykes könnyűfém kerék, és Nissan intelligens kulcsrendszere. A manuális vagy automata légkondicionáló része az enyhe befújású szellőző rendszer, és a leghátsó utasok számára is hatásos szellőzés érdekében nagyobb levegőkompresszort szereltek be. 

A népszerű extra-felszerelések közé tartozik a bőrkárpit, valamint a továbbfejlesztett műholdas navigációs rendszer a beszédfelismerő vezérlő rendszerrel és a 7 colos színes képernyővel (ez utóbbi jeleníti meg a tolató kamera által rögzített képet is).

A kétliteres benzines modell alapára elsőkerékhajtással 5,8 millió forint. 

Nissan



[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Nissan Qashqai+2 2.0, 2WD
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1997
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm196 Nm 4800-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2765
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4525/1780/1645
Csomagtér550
Saját tömeg (kg)1476
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)190
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi11,1
Országúti6,7
Vegyes8,4
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)197
ÁRA Az autó alapára 5,8 millió forint







Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.