Passat CC: tud a Volkswagen, ha akar
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a...
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a komfort kupé, azaz a Passat CC. A Mercedes-Benz CLS mintájára készült szépség minden tekintetben kielégíti azt a kettős elvárást, amit a tervezők vele kapcsolatban megfogalmaztak: egyszerre dinamikus és komfortos. A VW a Passat cégautós, kombis tömegbázisát akarja megbillenteni, a fiatalokat, az élményautózásra vágyókat szólítja meg.
Letagadhatatlan a Passat rokonság, ám az autó orra, övvonala, fara és arányai megízesedtek, megelevenedtek. Nehéz kimondani, de szép a Passat CC. Kár, hogy sokat kell rá még várni, a németek sem vehetik birtokba a nyár előtt, hozzánk pedig csak ősszel érkezik. Érdeklődés az van rá dögivel, bad tölzi sétánk után úgy kellett elhessegetni a meglett iparosokat, akik csüngtek az autón. Mindenkit az ár érdekelt, erről persze nem kaptunk semmilyen infót. Egy biztos: a sima Passatnál jóval drágább lesz.
Egy keret nélküli ablakokkal felvértezett ,erősen lapított kupéformánál mindig probléma, hogy a hátsó utasok be tudnak-e szállni fejsérülés nélkül. A Passat CC-be sikerül, persze csak akkor, ha lehajtják a fejüket. Taxinak nem túl ideális, bár miért venne egy taxis luxuskupét? A luxus szó a helyén van, hisz hatalmas a Passat CC extralistája, igaz, ennél sokkal izgalmasabb a technikai újdonságok gyűjteménye.
A Passat CC néhány komoly újdonsággal is szolgál, az automatikus parkolósegéd hasznosságát nem tudtuk kipróbálni, akárhová akartunk beparkolni, mindig mást akart a kocsi. Félelmetes, ahogy elengedett kormánnyal magától ide-oda kanyarog. Hasonló, néha már zavaró önjáró technika a más márkáknál is alkalmazott sávtartó asszisztens. A VW-nál ez abban tér el a korábban kipróbáltaktól, hogy sokkal jobban beavatkozik a vezetésbe. Nem csak zörög, hangot ad, vagy villog, hanem határozott mozdulattal visszaterel a sávba, például egy vétlen kisodródásnál. 150-nel autópályán elengedett kézzel is lehet haladni, egyik sávtól a másikig kacsázik az autó. Amikor már az ámulattól hátradőlnénk, akkor hirtelen csipog egyet a rendszer, majd vörös betűkkel közli a kijelzőn, hogy vedd át azonnal a kormányzást. Ezután szépen kikapcsol, és hagyja, hogy átsodródjunk egy másik sávba. Hosszú távon kissé zavaró, ahogy belekotnyeleskedik a vezetésbe, mindenféle úton lévő csíknál bepróbálkozik. Szerencsére ki lehet kapcsolni.
Hasonló újdonság a Passatban az ACC, vagyis a automatikus távolságtartó asszisztens, amely egy előre beállított, variálható távolságban követi az előttünk haladót, fékez és gyorsít, amikor kell. 0 és 210 kilométer/órás sebességtartományban működik, vészfékezés előtt a féktárcsákra jobban rátapasztja a fékpofákat, hogy még hatékonyabb legyen a lassulás. Az ACC meg is állítja az autót, ha az előtte haladó is megáll.
Komfort kupéról lévén szó, kifogástalan a kényelem, ízléses a beltér, kamerás a parkolóradar, az érintőképernyős, navigációs, HDD-s Dynaudio rendszer szépen szól és látványos, az iPoddal azonban nem sikerült összekapcsolni. A műszerfalba elrejtettek egy kis telefonbillentyűzetet, amely akkor van szem előtt, ha tárcsázni kell, így nem zavar be az ergonómiába. Így is marad rengeteg kütyü, gomb, kapcsoló – napokba telik, amíg megtanuljuk minden funkcióját.
A kilátás az autóból meglepően jó, vezetése nagyon izgalmas. A futóművet (DCC) menet közben lehet állítani: normál, komfortos, vagy sportos üzemmód között választhatunk. Ám, ha az igazán sportos megoldás érdekel valakit, próbálja ki a 300 lovas 3,6 literes V6-ost. Brutálisan megy, felújított összkerékhajtása a legvakmerőbb sofőröket is kielégíti, dupla-kuplungos DSG-váltóval ugyanakkor a kényelmes vezetőket is kiszolgálja. Ezt a váltót a kormányról is lehet működtetni. A monumentális erőfölény leginkább az autópályán érvényesül, pillanatok alatt 250-nel fut a gép, lámpás kigyorsításoknál is erős, bár egy picit késlekedik még S-fokozatban (sport) is.
Az izommotorhoz képest meglepően jó benyomást tett az 1,8 literes 160 lovas TSI motor, amely új a VW kínálatában. Dinamikus, élénk, erős, a 200-220 ezzel is gyerekjáték. Igaz a V6-os hangja utánozhatatlan. A takarékosak választhatják a dízelt, a sajtóanyag szerint a 140 lovas TDI 5,8 liter gázolajat fogyaszt átlagos ciklusban 100 kilométerenként. A kezdeti motorválasztékot később 200 lovas TSI és 170 lovas common rail TDI egészíti majd ki.
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen Passat CC 1,8 TSI/3,6 FSI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1789/3597 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 160 lóerő 5000-es fordulaton/ 300 lóerő 6600-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1500-4200-as fordulaton / 350 Nm 2400-5300-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2711 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4799 / 1855 / 1417 |
Csomagtér | 532 liter |
Saját tömeg (kg) | 1430/1632 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 222/250 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,6/5,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 7,6/10,1 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 180/242 |
ÁRA | ősztől |