2008. április. 25. 07:19 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. július. 01. 11:29 Autó

Passat CC: tud a Volkswagen, ha akar

Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a...

am



Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a komfort kupé, azaz a Passat CC. A Mercedes-Benz CLS mintájára készült szépség minden tekintetben kielégíti azt a kettős elvárást, amit a tervezők vele kapcsolatban megfogalmaztak: egyszerre dinamikus és komfortos. A VW a Passat cégautós, kombis tömegbázisát akarja megbillenteni, a fiatalokat, az élményautózásra vágyókat szólítja meg. 


am


Letagadhatatlan a Passat rokonság, ám az autó orra, övvonala, fara és arányai megízesedtek, megelevenedtek. Nehéz kimondani, de szép a Passat CC. Kár, hogy sokat kell rá még várni, a németek sem vehetik birtokba a nyár előtt, hozzánk pedig csak ősszel érkezik. Érdeklődés az van rá dögivel, bad tölzi sétánk után úgy kellett elhessegetni a meglett iparosokat, akik csüngtek az autón. Mindenkit az ár érdekelt, erről persze nem kaptunk semmilyen infót. Egy biztos: a sima Passatnál jóval drágább lesz. 

am



Egy keret nélküli ablakokkal felvértezett ,erősen lapított kupéformánál mindig probléma, hogy a hátsó utasok be tudnak-e szállni fejsérülés nélkül. A Passat CC-be sikerül, persze csak akkor, ha lehajtják a fejüket. Taxinak nem túl ideális, bár miért venne egy taxis luxuskupét? A luxus szó a helyén van, hisz hatalmas a Passat CC extralistája, igaz, ennél sokkal izgalmasabb a technikai újdonságok gyűjteménye. 

am

A Passat CC néhány komoly újdonsággal is szolgál, az automatikus parkolósegéd hasznosságát nem tudtuk kipróbálni, akárhová akartunk beparkolni, mindig mást akart a kocsi. Félelmetes, ahogy elengedett kormánnyal magától ide-oda kanyarog. Hasonló, néha már zavaró önjáró technika a más márkáknál is alkalmazott sávtartó asszisztens. A VW-nál ez abban tér el a korábban kipróbáltaktól, hogy sokkal jobban beavatkozik a vezetésbe. Nem csak zörög, hangot ad, vagy villog, hanem határozott mozdulattal visszaterel a sávba, például egy vétlen kisodródásnál. 150-nel autópályán elengedett kézzel is lehet haladni, egyik sávtól a másikig kacsázik az autó. Amikor már az ámulattól hátradőlnénk, akkor hirtelen csipog egyet a rendszer, majd vörös betűkkel közli a kijelzőn, hogy vedd át azonnal a kormányzást. Ezután szépen kikapcsol, és hagyja, hogy átsodródjunk egy másik sávba. Hosszú távon kissé zavaró, ahogy belekotnyeleskedik a vezetésbe, mindenféle úton lévő csíknál bepróbálkozik. Szerencsére ki lehet kapcsolni. 

Hasonló újdonság a Passatban az ACC, vagyis a automatikus távolságtartó asszisztens, amely egy előre beállított, variálható távolságban követi az előttünk haladót, fékez és gyorsít, amikor kell. 0 és 210 kilométer/órás sebességtartományban működik, vészfékezés előtt a féktárcsákra jobban rátapasztja a fékpofákat, hogy még hatékonyabb legyen a lassulás. Az ACC meg is állítja az autót, ha az előtte haladó is megáll. 


[[ Oldaltörés: CC, azaz komfort kupé ]]




Komfort kupéról lévén szó, kifogástalan a kényelem, ízléses a beltér, kamerás a parkolóradar, az érintőképernyős, navigációs, HDD-s Dynaudio rendszer szépen szól és látványos, az iPoddal azonban nem sikerült összekapcsolni. A műszerfalba elrejtettek egy kis telefonbillentyűzetet, amely akkor van szem előtt, ha tárcsázni kell, így nem zavar be az ergonómiába. Így is marad rengeteg kütyü, gomb, kapcsoló – napokba telik, amíg megtanuljuk minden funkcióját. 

am



A kilátás az autóból meglepően jó, vezetése nagyon izgalmas. A futóművet (DCC) menet közben lehet állítani: normál, komfortos, vagy sportos üzemmód között választhatunk. Ám, ha az igazán sportos megoldás érdekel valakit, próbálja ki a 300 lovas 3,6 literes V6-ost. Brutálisan megy, felújított összkerékhajtása a legvakmerőbb sofőröket is kielégíti, dupla-kuplungos DSG-váltóval ugyanakkor a kényelmes vezetőket is kiszolgálja. Ezt a váltót a kormányról is lehet működtetni. A monumentális erőfölény leginkább az autópályán érvényesül, pillanatok alatt 250-nel fut a gép, lámpás kigyorsításoknál is erős, bár egy picit késlekedik még S-fokozatban (sport) is. 

am



Az izommotorhoz képest meglepően jó benyomást tett az 1,8 literes 160 lovas TSI motor, amely új a VW kínálatában. Dinamikus, élénk, erős, a 200-220 ezzel is gyerekjáték. Igaz a V6-os hangja utánozhatatlan. A takarékosak választhatják a dízelt, a sajtóanyag szerint a 140 lovas TDI 5,8 liter gázolajat fogyaszt átlagos ciklusban 100 kilométerenként. A kezdeti motorválasztékot később 200 lovas TSI és 170 lovas common rail TDI egészíti majd ki. 

B. Cs. 


Műszaki adatok



Volkswagen Passat CC 1,8 TSI/3,6 FSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1789/3597
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő160 lóerő 5000-es fordulaton/
300 lóerő 6600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1500-4200-as fordulaton /
350 Nm 2400-5300-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2711
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4799 / 1855 / 1417
Csomagtér532 liter
Saját tömeg (kg) 1430/1632
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 222/250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,6/5,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,6/10,1
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 180/242
ÁRA ősztől


Hirdetés
Címkék
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.