2008. február. 11. 15:43 MTI Utolsó frissítés: 2008. február. 11. 15:43 Autó

A brazil és a kínai piac mentette meg a Volkswagent

A Volkswagen csoport tavaly 6,1 millió autót értékesített, 8 százalékkal többet, mint 2006-ban. A nyolc márkából álló csoport tulajdonosa és névadója a saját márkája eladásait 7,8 százalékkal szaporította tavaly.

© Autómenedzser
Világméretekben kiemelkedően javult az értékesítés Brazíliában (+32 százalék) és Kínában (+28 százalék). A kelet-európai piacokon a csoport 20,9 százalékkal növelte eladásait, a Skoda márka eladásai 14,6 százalékkal nőttek. A csoport kevéssé jól teljesítő része volt a spanyol Seat, amelynek 0,4 százalékkal fejlődtek csak eladásai.

A piacok közül az első számú, a németországi volt az egyik legrosszabb tavaly: ott az értékesítés 4,8 százalékkal visszaesett, egymillió autóra. A világméretű haszonjármű-eladások 10,7 százalékkal 488,7 ezerre nőttek tavaly. A járműipari csoport elnöke, Martin Winterkorn közölte, hogy az idén a tavalyi eladási eredmény elérésére számít.
Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. január. 08. 13:14

Hipóval mosott tojás, tesztek horribilis áron, na meg a rendeleti kormányzás – emlékszik, milyen volt a covid magyar módra?

Magyarország az a hely, ahol az öt éve elkezdődött világjárvány a túlárazott és felesleges beszerzésekről, a kormányzati propagandáról, az oroszok és a kínaiak helyzetbe hozásáról, a parlamenti demokrácia szembeköpéséről és az információk eltitkolásáról szólt. No és persze a nyunyókáról.