2007. november. 05. 18:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 05. 17:57 Autó

Passat BlueMotion: a legtakarékosabb limuzin

A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.

© Autómenedzser
A BlueMotion jelzéshez kapcsolódó alacsony üzemanyag-fogyasztás nem jelenti a lemondást az élvezetes vezetésről. A kezdetben VW Polo és Passat modellekben elérhető technológia valós alternatíva a környezetkímélő autózásban: a kissé áttervezett típusok 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, igaz felárat kell fizetni értük. A BlueMotion első „gyümölcse” az a Volkswagen Polo volt, amelyet a 2006-os genfi autószalonon mutattak be a nagyközönségnek s még abban az évben nyártól – az energiatakarékos és környezetkímélő autókra nagyon fogékony – Svájcban, Hollandiában, Ausztriában és Németországban kezdték el forgalmazni. A 2007-es genfi szalonon mutatták be a felső-középkategóriás új Passat BlueMotiont, melynek átlagfogyasztása 100 kilométerenként 5,1 liter – legalábbis ezt ígéri a sajtóanyag. A teszt és a cikk végén kiderült azonban a turpisság… A VW szerint a 77 kW/105 lóerő teljesítményű TDI-motorral szerelt Volkswagen Limousine és Variant változatában egyaránt átlépi az ebben a kategóriában álomhatárként megjelenő 5,5 literes átlagfogyasztási értéket. A Passat BlueMotion 0,6, illetve 0,7 (Variant) literrel bizonyul takarékosabbnak az alapmodellhez képest.

© Autómenedzser
Az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentését hosszabb sebességváltó-áttételekkel, áramlástechnikai finommunkával és a motor belső változtatásaival sikerült elérni, az autót kissé leültették, speciális légterelőket alkalmaznak, a gumik keskenyebbek, gördülési ellenállásuk kisebb. A központi kijelzőn folyamatosan látjuk, hogy éppen hányas sebességfokozatban van az autó, a rendszermindig jelzi, hogy mikor érdemes fel-, illetve visszaváltanunk, ha a takarékosság ezt úgy kívánja. Az új BlueMotion már itthon is rendelhető, az ára 100 ezer forinttal magasabb, mint a hasonló 1,9-es dízelé. Az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz igazodnak a 15 (10 százalék), illetve 19 gramm/kilométerrel (Variant; 12 százalék) alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási értékek is: a 136, illetve 137 (Variant) gramm/kilométer. A kipufogórendszer szériakivitelben részecskeszűrőt tartalmaz.

Az autó beltere nagyon letisztult, erősen műanyagos, jól áttekinthető, komfortos, de messze nem prémium. Sokkal inkább egy praktikus limuzin érzetét kelti, ha az ember taxira gondol, ez a kép jut az eszébe. A műszerfal szépnek mondható, kissé a Phaetonra hajaz. A kapcsolók, gombok, billentyűk ugyanakkor a Golf-családból ismerősek. Tárolórekeszek tömkelege segíti a családi utazásokat. Felszereltségét tekintve az új Passat BlueMotion a Trendline kivitelre épül. A karosszéria, a futómű és a motor módosításain túl a specifikus felszerelések között található a multifunkciós kijelzőn megjelenő sebességfokozat-ajánlás, valamint a sebességszabályozó rendszer. A Passat BlueMotion szériafelszereltségében szerepel még a "Climatic" félautomatikus légkondicionáló, a bőrbevonatú váltókar-gomb, a magasságában állítható vezetőülés, az első elektromos ablakemelők, a külsőhőmérséklet-jelző, az elektromos rögzítőfék, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormányoszlop, a LED irányjelzők és hátsó lámpatest, a zöld színű hővédő üvegezés, a távirányítású központi zár, az ellenkormányzási rásegítéssel működő ESP, a hat légzsák és a vészfékezésre működésbe lépő vészvillogó. De ez mind kevés, a Golfhoz nagyon közel áll a Passat, pedig a típus presztízse sokkal magasabbra van emelve. A kormány tapintása nem tetszett, a megfelelő üléspozíciót csak a teszt végére tudtam beállítani. Nincsenek pohártartók elöl, ez nagyon zavaró, kárpótlásként hátul van kettő a lehajtható könyöktámaszban.

De vajon mennyit fogyaszt? A folytatásból kiderül. Kattintson ide.

Hirdetés