2007. november. 14. 16:45 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 14. 16:04 Autó

Budapest-Berlin kocsival akár négyezerért

Jobb esetben van saját autó.

Jobb esetben van saját autó. 880 kilométer, a benzint számolva máris 25 ezer körül tartunk, és az autópályadíjat még hozzá sem tettük. A kézenfekvő a megoldás: osztozzunk az autón és osztozzunk a költségeken. 

Elsők a németek
 

A közös autóhasználat, avagy angolul „carpooling” Nyugat-Európában már régóta népszerű utazási forma. Az autós bejelenti valahol, hogy hova, mikor utazik, és a benzinköltség arányos megosztásával hány utast tud magával vinni. Az autós és utasa aztán személyesen beszélik meg a részleteket. Az első autós-utas közvetítő, vagy más néven telekocsi szolgáltatást 1956-ban alapították Németországban, ahol az USA után a második legtöbb autópálya van a világon (12 ezer km). A németek ma listavezetők a kiközvetített utak és a közvetítő internetoldalak elterjedtsége tekintetében. 

A piacvezető mitfahrzentrale.de 1998 óta 700 ezernél több felhasználót regisztrált, és naponta 10 ezer utat közvetít. Utasként rákerestünk Berlinre, egy héten belül három autót is találtunk, 30 és 44 euró között. Az árakra az oldal ajánlatot tesz (10 liter/100 kilométer, 1 euró/liter). Attól függően, hány utast tud elvinni a sofőr, a javasolt összeg Berlin-Budapest útvonalra például 15-44 euró (4-12 ezer forint) között van. E-mailt ingyen küldhetünk a sofőrnek, telefonszámot egy emelt díjas híváson keresztül kaphatunk. És működik. Kipróbáltuk: kollégánk Berlinből Mosonmagyaróvárra potom 15 euróért utazott. Van, akinek nem mellékes, hogy a telekocsi környezetvédelmi szempontból is hasznos. Csökkenti a forgalomban résztvevő kocsik számát, a dugók gyakoriságát és a légszennyezést. Nem utolsó sorban pedig ismerkedési, beszélgetési lehetőséget is nyújt a közös autózás. A mitfahrzentrale.de-n a felhasználók 46 százaléka nevezi meg ezt motivációként, 72 százalék a költségcsökkentést, 37 százalék a környezetvédelmet.



Működik Magyarországon? Kiderül a travelline.hu cikkéből. Kattintson ide a részletekért.

 

Hirdetés
Címkék
hvg360 Horn Andrea 2025. január. 15. 19:50

Még viszi a szél a lángokat, hogyan lesz ebből olimpia Los Angelesben?

Még meg sem fékezték a pusztító tüzeket, el sem kezdődhetett az egyébként gigászi összegűre becsült károk felmérése, Los Angeles vezetésének már amiatt főhet a feje, hogyan tudja mindössze három és fél év múlva a nyári olimpiára érkező emberek millióit fogadni. Az egyébként is deficites költségvetésű városnak meg kell találnia az egyensúlyt abban, mennyit költ a természeti katasztrófa utáni helyreállításra, és mennyit az olimpiai felkészülésre. Nem könnyíti a helyzetét, hogy anyagi felelősséget vállalt arra az esetre, ha a 6,9 milliárd dollárosra becsült büdzsé túlszalad.