2007. október. 02. 18:40
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2007. október. 02. 19:34
Autó
Autóváros, feng shui, női lélek
Két torony magasodik a wolfsburgi kastély szomszédságában. Nem a Vasudvar gonosz őrei és urai, füstöt okádó szörnyetegei munkálkodnak, hanem a jövő épült fel itt.
A két torony © Autómenedzser |
Olyan játékteret álmodtak ide, amelyben egyaránt jól érzi magát férfi, nő és gyerek, kikapcsolódik, tanul és ámul. Közben pedig nem kell, hogy fogyasszon, vásároljon. Nem szerepelnek reklámok, hirdetések az autóváros közterein, nem dörgölik orrunk alá a márkák és típusok neveit. Különböző pavilonok jelzik, hogy itt autókról és nem csak a feng shui elvei alapján épült kertekről, dombokról, tavakról, hidacskákról van szó. A Bentley, Audi, Seat, VW, Skoda, Lamborghini pavilonok mind különböző filozófiák, életérzések és stílusok épületekbe fogalmazott költeményei, de csak bent derül ki, hogy hol is járunk.
Feltűnik egy Murcielago © Autómenedzser |
De mi is ez az egész? 2000-ben nyílt meg az Autostadt a wolfsburgi VW-gyár területén. A technika, a kultúra, a természet és az idő találkozóhelye, Európa egyik legfontosabb autós centruma. A VW volt az első, idén nyílt meg a Münchenben a BMW Welt, tavaly a Mercedes élő múzeuma Stuttgartban. A félmilliárd euróból fölhúzott Autostadt építésekor évi egymillió vendéggel számoltak, ezzel szemben idén már a 15 milliomodik vendég is átlépte a küszöbét.
B. Cs.
Foci, szurkolás, árak, élmények, sörök, feng shui, gyárlátogatás a második oldalon. Kattintson.
Autó
automenedzser.hu
2006. október. 27. 10:10