A Skoda tavalyi forgalma 8,7 százalékkal 203,7 milliárd cseh koronára növekedett, míg a működési nyereség 34,5 százalékos emelkedéssel 14,6 milliárd cseh koronát ért el, ami 7,2 százalékos forgalomra vetített nyereségességet képvisel.
A Škoda Auto Csoport 2006-ban 14,2 milliárd cseh korona adózás előtti nyereséget könyvelhetett el (+ 41,0 százalék az előző évhez képest). A Škoda Auto Csoport pénzügyi fejlődése nettó likviditása növekedésében is megmutatkozott, amely 2006. december 31-el 21,2 milliárd cseh koronát tett ki. A Škoda Auto 2006-ban összesen 164,2 milliárd cseh korona értékben exportált járműveket, alkatrészeket és részegységeket, amivel – a korábbiakhoz hasonlóan ma is a legnagyobb cseh exportőrként – mintegy 7,7 százalékos részesedést képvisel a Cseh Köztársaság teljes exportvolumenéből.
2006 során a Škoda Auto a Fabia, az Octavia, a Superb és a Roomster típuscsaládokból összesen 549 667 járművet értékesített, ezzel rekorderedményt, illetve 11,7 százalékos növekedést könyvelhetett el a 2005-höz képest. A legnépszerűbb sorozatnak – a vállalat története során első ízben – az Octavia bizonyult, amelyből a kombi változattal együtt tavaly 15,8 százalékos éves növekedéssel, összesen 270 ezer 274 darabot értékesítettek. A Škoda Fabia ferdehátú, szedán és kombi kiviteleiből összesen 243 ezer 982 járművet szállítottak ki, 3,1 százalékkal többet, mint 2005-ben. A vásárlók 20 ezer 989 alkalommal döntöttek a Škoda Superb mellett, a Roomster modellek pedig 14 ezer 422 példányban találtak gazdára.
Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.