Nem népszerű itthon a mobiltelefonos matricavásárlás
Bár az elmúlt egy évben már több mint félmillió autópálya matricát értékesítettek mobiltelefonos hívással, a magyar lakosság számára egyelőre nem túl vonzó ez a lehetőség. Többek közt ez derül ki a Szonda Ipsos január végi felméréséből.
© Nemzeti Autópálya Rt. |
A felmérésben választ kértek az elmúlt időben felmerült két legkritikusabb kérdésre, a díjfizetés módszerére és alapjára is. A válaszadók közül minden ötödik (21 százalék) az időarányos – tehát a ma alkalmazott rendszert részesíti előnyben, de minden második megkérdezett szerint jobb lenne a használat arányos díjfizetés (44 százalék). A férfiak fele, a nők 39 százaléka tartaná jónak a megtett kilométerek alapján megfizetett használati díjat, míg az időarányos – tehát napi, négynapos, heti, havi és éves matricák – mellett csak a férfiak 26, a nőknek pedig 39 százaléka állt ki.
© Nemzeti Autópálya Rt. |
A Szonda Ipsos felmérésében először kérdezték meg az autósokat arról, hogy az elektronikus díjfizetési rendszer – amelyet a tervek szerint 2008-tól a tehergépjárművek be, majd 2010- után a személygépkocsik számára vezetnék be - működtethető-e. A válaszadók fele – 43 százalék - szerint igen, míg negyede szerint nem vezethető be a matricákat kiváltó elektronikus díjbeszedési rendszer. A nemek között e kérdésben is jelentős különbség mutatkozik: a férfiak 49 százaléka válaszolt úgy hogy működtethető egy ilyen rendszer, míg a nőknek csak 39 százaléka gondolja azt, hogy igen.