© VW |
Világújdonságként mutatkozott be a Volkswagen által kifejlesztett és szabadalmaztatott ABSplus rendszer: a szériafelszereltséghez tartozó berendezés laza talajon lerövidítheti a Touareg fékútját. Az ABSplus rendszernél semmivel sem kevésbé innovatív az új, megállásig fékező (Follow-to-Stop) funkcióval kiegészült adaptív sebességszabályzó berendezés (Adaptive Cruise Control, ACC). Touaregben alkalmazott rendszer szükség esetén akár megállásig fékezi az autót. Szintén újdonság az ACC-rendszerbe integrált fékút-rövidítési funkció (AWV), amely bizonyos szituációk bekövetkeztét megelőzően, preventív módon, már előre „élesíti” a fékrendszert.
További segédrendszer, amelyet a Volkswagen a Touareg új generációjában alkalmaz elsőként, a sávváltást segítő rendszer (Side Scan). Ez a berendezés a jármű mögötti és melletti területet felügyeli, és sávváltáskor a külső tükörben elhelyezett figyelmeztető lámpa segítségével hívja fel a vezető figyelmét az esetleges ütközésveszélyre.
© VW |
A Touareg a kemény tereppel is megbirkózik, ám emellett limuzinokat idéző kényelmet és figyelemre méltó sportosságot is kínál. Ezt a dinamikát – a felfüggesztések tekintetében legalábbis – mindeddig az acélrugós kivitelű Touareg modellek sportfutóműve fokozhatta tovább, most azonban a légrugós változatok számára is szerepel sportfutómű – ez esetben oldalirányú billenés-kiegyenlítéssel – a kínálatban. A passzív biztonság terén újdonság a továbbfejlesztett borulásérzékelő (Roll-Over-Sensor), amely a jármű hosszirányú tengely körüli elfordulásának szögét és szögsebességét méri. Kritikus menethelyzetekben megállapítja, hogy a jármű borulásveszélyes helyzetbe került-e. A felvett adatok a minden Volkswagenben rendelkezésre álló gyorsulásérzékelők által közvetített adatokkal együtt a légzsákok vezérlőegységébe kerülnek. Amennyiben ez az adatok összevetése során borulás veszélyét állapítja meg, a sérülési kockázatok lehető legalacsonyabbra mérséklése érdekében az oldal-, illetve a fej-mellkas légzsákok egyaránt automatikusan aktiválódnak.
Új motor a kínálatban (Oldaltörés)
© VW |
A Touareg a motorok terén is szolgál újdonsággal, mégpedig a Volkswagen márka első nyolchengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű aggregátja formájában. A Touareg új V8 FSI erőforrásának teljesítménye 257 kW / 350 LE, s 440 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál. A két további benzines konstrukció 206 kW / 280 LE (V6 FSI), illetve 331 kW / 450 LE (W12) teljesítményű. A Touareg kínálatában ezeken túl három közvetlen befecskendezésű turbófeltöltésű dízel erőforrás is szerepel, amelyek egyaránt dízel részecskeszűrővel (DPF) készülnek szériakivitelben. A TDI motorok 128 kW / 174 LE (TDI), 165 kW / 225 LE (V6 TDI) valamint 230 kW / 313 LE (V10 TDI) teljesítménnyel sorakoznak a palettán.
Passatos orr
© VW |
A Touareg első részét teljes egészében átdolgozták, s a tervezők egészen a motorháztetőig bezárólag egyetlen elemet sem hagytak változatlanul. A tervezők a Touareg hátulján is több módosítást végeztek: új a csomagtér-ajtóra épített légterelő, amely szintén a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokat szolgálja. A hátsó helyzetjelzőket és a féklámpákat szintén átdolgozták, a lámpatesteknek mostantól sötétített „üvegezés” nyújt még elegánsabb megjelenést. A formatervezők a lökhárító alsó részét, valamint a kipufogóvégeket is új és dinamikusabb formákkal alkották újjá.