© hvg.hu |
Az FR-feliratok üzenik, hogy nem egy átlagos Leonnal van dolgunk, a kormány, a műszerfal, az ülések, a váltó és az autó hátsóján díszelgő két betű a Formula Racing sorozat rövidítése. Ezek csak betűk, az igazi változás a lemez alatt bújt meg: sportfutómű, alapból 170 lovas 350 Nm-es motor, 18-as kerekek. A 170 lovas Altea FR-ben már megtapasztaltam, mit tud a kétliteres dízelmotor, ha akar. Sőt a Leon Monsterben a 444 Nm-re és 185 lóerőre felpiszkált, alapból 140 lovas motor bődületes erejével is ijesztgettem a szomszédokat. Ám egyik sem tetszett annyira, mint ez a PBox által csiptuningolt, 204 lóerőre és 420 Nm nyomatékra feltornázott Leon FR. Már akkor érezteti, hogy kivel van dolgunk, amikor beindítjuk a mocit. Az autó nem tudja visszafogni erejét, enyhén remeg, nincs ennél felemelőbb érzés, olyan mint egy chopper. Igazi élményautó, feszes futóművel, merész kanyarstabilitással, erőteljes hanggal és férfias arányokkal. Komoly utcai versenyző.
Van hangja, van ereje
© hvg.hu |
A sportülések marasztalnak, kényelmes bilincsként vesznek körül. Kanyarban is feszesen ülünk, prés alatt vagyunk, nincs ide-oda dülöngélés. Kemény futóműve a legapróbb hibákról is beszámol, rossz úton kellemetlen, de pályán ő a király. Úgy gyorsul, mint egy sportkocsi. Van hangja, de van ereje is. Tépi az aszfaltot. Belőle született, ebből táplálkozik, rátapad, az aszfaltból szívja az erőt, miközben alig fogyaszt igazi üzemanyagot. A közösen megtett 500 kilométer során, hajtós városi használatban, 6,9 litert fogyasztott száz kilométerenként a tuningolt vadállat.
A Leon FR zajos gép, a dízel is hangos, de a motornál is hangosabb 110 környékétől a menet-, szél- és kerékzaj. Ezt az autót lassabban nem érdemes vezetni, így azt javaslom, vegyük hangposabbra az mp3-as cédét és tapossuk a gázt, ne figyeljünk a zúgásra. 180 környékén például egyáltalán nem tűnik hangosnak. Nagyon jó kanyarogni vele, a körforgalmakat perverz imádattal kerestem, volt olyan, amiből 3-4 kör után jöttem csak ki.
A sportkormány kiemelkedően jó, a hatsebességes váltó a furcsa fogantyú ellenére pontos és megbízható. Este vérvörösben izzik a kocsi, ez nem újdonság egy Seatnál, ám a kanyarkövető xenon-lámpák azok. Kiválóan világítják előttünk a teret. A Leon FR angolul is ért, a kormányon lévő gomb megnyomásával hangutasításokat adhatunk a fedélzeti számítógép női hangon beszélő dzsinnjének.
© hvg.hu |
Pillanatok alatt össze lehet hozni a mobillal az autót, a Bluetooth-kapcsolódás igazi áldás egy ilyen autóban. A Leon FR-ben nincs idő gombokat keresgélni, kütyüket piszkálgatni. Ami nincs a kormányon, azt felejtsük el. Szerencsére minden fontos eszköz irányítható innen, egyedül a klíma beállításánál kell levennünk a szemünket a szélvédőről. Téli reggeleken ülésfűtés kényeztet. Az autó ugyanakkor nem kifejezetten családi praktikus autó. Pohártartó és ajtózseb csak elöl van, a vezető ülés alatt megbújik egy fiók, könyöktámasz sehol, a kesztyűtartó nagyon kicsi, a csomagtartóba sem pakoljuk be a fél bútoráruházat. Cégautónak viszont kiváló, csak kicsit drága ezzel a felszereltséggel. A Leon egyébként idén elnyerte az év cégautója címet.
[[ Oldaltörés: Felszereltség és műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
A dízel FR alapára 6,561 millió forint. Alapfelszereltsége: 17 hüvelykes kerekek, 225/45-es gumikkal, coming home funkció, aktív biztonsági fejtámlák, blokkolásgátló, kipörgésgátló, bőr sportkormány, cd, mp3, fűthető, behajtható tükrök, négy motoros ablak, félautomata klíma, guminyomás szenzor, integrált ködfényszórók, négy irányba mozgatható kormány, gerinctámasz, multifunkciós kijelző, tempomat, sportülések, sportfutómű, polírozott kipufogó, sportlökhárítók, megnövelt féktárcsák. Extraként tesztautómban volt: gyöngyház fényezés, bi-xenon fényszórók, AFS kanyar- és iránykövető funkciókkal, ESP, riasztó, hátsó oldallégzsákok, sötét üvegek, 18-as kerekek, esőszenzor, digitális kétzónás klíma, automatikusan elsötétedő belső tükör, fényszórómosó, fűthető ablakmosó fúvókák, fűtött A-oszlop, fűthető ülések, nyolc hangszóró, Bluetooth, multifunkciós kormány. Így az autó vételára 7,304 millió forint.
Seat Leon FR |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 170/4200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 350/1800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315/1768/1458 |
Csomagtér | 341 liter |
Saját tömeg (kg) | 1331 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 214 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7,8 |
Országúti | 5 |
Vegyes | 6 |
Tesztfogyasztás | 6,9 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 161 |
ÁRA | A dízel Leon FR alapára 6,561 millió forint, a tesztelt autó ára 7,304 millió forint |