Peugeot 207 teszt: a kisautók krémje
A franciák új üdvöskéjéhez nagy reményeket fűz a hazai importőr, feladata nem más, mint kirántani az egyre gyengébben teljesítő Peugeot-t az eladási görbe negatív oldaláról. A 207-esen nem múlhat. Az autó a megfelelő motorral kész főnyeremény.
© hvg.hu |
Az általam kipróbált kilencven lovas egyhatos HDi nem a legjobb választás, mindegyik más motorral kedvezőbb lett volna az autóról alkotott képem. De nincs ok az aggodalomra, a 207-es egyébként kiváló autó. Szebb, okosabb és picivel tágasabb mint sikeres elődje, a 206-os.
Elöl tágas, hátul szűk
A beltere még a 307-esnél is szebb és rendezettebb. A kisautó kategóriában az egyik legkellemesebb miliővel várja vezetőjét és utasait. A kormány megújult, puha, mint a vaj, ám még mindig túl nagy, a pedálelrendezés kiváló, a helykihasználás optimális, a légkör barátságos. A váltó már ismerősen imbolyog, szokás kérdése. Harmadnapra már dicsérem a pontosságát. A plüss-szövet kombinációjú világos tónusú ülések oldaltartása megfelelő, van kartámaszunk is. Kétzónás klíma kényeztet, a zene a kormányról is vezérelhető. Fedélzeti számítógépen követhetjük a fogyasztási adatokat. Ha a kézifék behúzva marad, akkor a fedélzeti számítógép is figyelmeztet, sőt hangjelzést is ad.
© hvg.hu |
A cockpit két részből, kétféle anyagból és kétféle színből áll. Nagy a fejtér, sőt a könyököknek is van hely az ablakban is. Minőségi anyagokból építkezik, kellemes mindennek a tapintása. Elöl a kényelemre nem panaszkodhatunk, de a kettes sorozat mindig is erős volt elöl. Hátul azonban kevésbé. A 207-es ebben nem javított, hátul ugyanúgy gondban vannak az utasok, még akkor is, ha az első ülések háttámlájába mélyedést hagytak a térdeknek. Fejtérrel, válltérrel nincs gond. Viszont a nyakunkba kell vennünk a lábunkat.
Nem tetszett |
Néha felüt a futómű Hátul szűk A motor lomha A dízel drága |
Pohártartóból egy van, így osztoznunk kell rajta. Ám a biztonsági öv bekapcsolására mind az öt ülésen figyelmeztet, ez is egyedülálló ebben a kategóriában. Éjszakai megvilágítása nagyon szép, a műszerfal zseniális megoldásait az elegáns 407-esből emelték át, ezzel is jelezve, hogy a kisautók krémjének szánják a 207-est.
© hvg.hu |
Az oldalsó visszapillantók egész közel kerültek a sofőrhöz, így nagyobb szögben kell elfordítani fejünket vezetési iránytól. Cserében viszont kisebb a holttér. A hátralátást zavarja, hogy nagyon szűk a hátsó szélvédő és nagyon szélesek a C-oszlopok. A dizájn kedvéért a hátsó ablakot nagyon kicsire vették. Kevés az üveg, ezért sötét is az autó beltere, panoráma tetőt (120 ezer forint) vagy elektromos tetőablakot (150 ezer forint) érdemes rendelnünk. Biztonsága ötcsillagos, az EuroNCAP vizsgáján a gyermekvédelem terén és a gyalogosvédelmi teszten is jól teljesített, négy, illetve három csillagot kapott.
© hvg.hu |
A motor nyomatékban és dinamizmusban elmarad az erősebb változattól, ez várható volt. Ezzel a mocival a 207-es kissé nyugdíjas autónak tűnik. A lassan közlekedő városi embereknek ideális. Ha teljesítmény alapján kell majd adózni, akkor cégautónak is jó választás, hisz fogyasztása nagyon alacsony, motorja elnyűhetetlen, nyomatéka pedig jobb, mint az egynégyes dízelnek. Persze a hangja is erősebb.
Az egynégyes, a kétezres és az erősebb egyhatos HDi ismeretének tudatában kijelenthetem, hogy a most kipróbált kilencven lovas erőforrás egyiknél sem jobb, és ekkor még finoman fogalmaztam. Hangos és nyomatékszegény, sűrűn igényli a váltásokat.
Tetszett |
Külső, belső dizájn |
Az egynégyes sokkal kulturáltabb (alapára 3,29 millió), a 110 lovas változat (alapára 4,32 millió), pedig maga a tökéletesség. A kettő közötti 250 ezer forintnyi különbség nem elhanyagolható, de megéri. A futómű becsapós, azt hihetnénk, hogy komfortos, ám néha felüt és beszűrődik egy-egy kellemetlen puffanás.
© hvg.hu |
A tesztautóm Sporty felszereltsége minden szükséges extrát tartalmaz. Még a kísérőfény is belefért. A 207-essel 1100-1200 literes hatótávolság nem meglepő, elég havonta megtankolni. A reklám nem hazudik, valóban bámulatosan kevéssel beéri a motor. A közösen megtett 300 kilométer során ötliteres átlagfogyasztást produkált az autó, főként városi használatban.
Nem csak a jóból jutott ki nekem, extraként a kerékcserét is kipróbálhattam, az egyik reggel arra ébredtem, hogy a jobb első teljesen lapos. Szerencsére tesztautómban minden a helyén volt, így ripsz-ropsz lecseréltem a teljes értékű pótkerékre.
Peugeot 207 1,6 HDi Sporty | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 90 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 215 Nm 1750-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4037 / 1720 / 1473 |
Csomagtér | 267 |
Saját tömeg (kg) | 1205 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 182 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 11,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 4,5 |
Tesztfogyasztás | 5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 120 |
ÁRA | 4,07 millió Ft |