Biturbó motor a legnagyobb Peugeot-ban
Tovább bővül a 607-es Peugeot motorválasztéka, október közepétől a hazai kereskedésekben is megvásárolható a 407-ben már kapható 170 lóerős, 2,2 literes HDi DPFS biturbó dízelmotor. Ez a motor a negyedik, amelyet a PSA Peugeot Citroën és a Ford Motor Company együttműködésében fejlesztettek ki.
© Peugeot |
A négyhengeres, két felülfekvő vezértengelyes, hengerenként négyszelepes motor lökettérfogata 2179 köbcenti. Tervezői különös figyelmet szenteltek az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomatéknak és élénk reagálásnak. Munkájuk sikerét jelzi, hogy már 1000 fordulat/percnél 200 Nm áll rendelkezésre, ami aztán 280-ra nő, 1250 fordulat/percnél. A motor nagyon lapos nyomatékgörbéje bármilyen fordulatszámon nagyszerű vezethetőséget eredményez (több mint 355 Nm 3000 fordulat/percnél). Csúcsteljesítménye 125 kW 4000 fordulat/percnél, nyomatékmaximuma 370 Nm, már 1500-fordulat/percnál, azaz 54 százalékkal több, mint amennyit az előző 2.2 literes HDi-nemzedék ugyanennél a fordulatszámnál rendelkezésre bocsátott.
© Peugeot |
© Peugeot |
Az ECCS égésrendszer vadonatúj, harmadik generációs közös nyomócsöves Bosch befecskendezéssel társul, amelynek nyomását 1800 barra emelték (az elsőző motoré 1350 bar volt). Az újfajta piezo-porlasztók hétfuratosak (a korább öttel szemben), egy-egy furat átmérője 135 mikron. Munkaütemenként maximum hat befecskendezésre kerül sor, messzemenően egyöntetű sugárképpel. Az ily módon optimalizált gázolaj/levegő keverék tökéletesebben és egyenletesebben ég el, úgyhogy már a forrásánál csökken az emisszió.