2006. október. 24. 14:16 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. október. 24. 14:16 Autó

Európában készül az új Toyota Auris

A Toyota az Aurisszal folytatni kívánja európai offenziváját. Az autót Európában tervezték és gyártják, így csatlakozik a Toyota Yarishoz és Avensishez, hozzásegítve a társaságot a nemrégiben bejelentett 1,2 millió darabos éves értékesítési cél eléréséhez 2008-ra.

© Toyota
Az Aurist a Toyota európai formatervező központjában, az ED2-ben tervezték a Toyota “Vibrant Clarity” (vibráló tisztaság) dizájn filozófiájának megfelelően: előremutató és energetikus megtartva a cél és a racionalizmus tisztaságát. A magas övvonal, a rövid túlnyúlások és az utascella kialakításának előremutató egyensúlya biztosítja a dinamizmus és agilitás érzetének megőrzését. A szériagyártású autó nélkülözi az Auris tanulmányautó legizgalmasabb optikai elemeit.

© Toyota
A kiváló minőség, az innovatív belső a vezetőt és utasait harmóniába helyezi az autóval. Az ívelt, függesztett középkonzolban szembeszökően nyilvánul meg a dizájn, amely szimbolizálja és kiemeli az autó sportos karakterét. Ugyanakkor az autó elegáns és praktikus, tökéletes ergonómiai magasságba emeli a sebességváltó karját és egyéb kezelőszerveket.

Egy teljesen új alvázra épülve az Auris hossza 4220 milliméter és 2600 milliméteres hosszú tengelytávja kitűnő stabilitást és vezetési kényelmet eredményez – optimális utastérrel együtt. 1515 milliméteres magassága és 1760 milliméteres szélessége is hozzájárul a tágas belső és a szilárd, ám sportos külső megjelenéshez.

Az Auris elérhető lesz 3 és 5 ajtós karosszériával, a motorkínálat két benzinesből, az 1,4 VVT-i-ből és 1,6 Dual VVT-i-ből, valamint három dízelből, az 1,4 D-4D-ből, a 2,0 D-4D-ből és a 2,2 D-4D Clean Powerből áll. Mindegyik motor teljesíti az Euro IV károsanyag kibocsátási követelményeit.

Az új 1,6 literes benzinmotor jellegzetessége a kettős VVT-i rendszer, amely egy igen hatékony égési folyamatot biztosít. A kettős változó szelepvezérlés (VVT-i) lehetővé teszi a jobb üzemanyag-hatékonyság elérését a teljesítmény növelése mellett. A 2,0 literes D-4D 125 elérhető lesz a Toyota fejlett öntisztuló dízel részecskeszűrőjével (DPF), míg a 2,2 D-4D 180 Clean Power motort a Toyota egyedi D-CAT technológiájával szerelik, amely egyszerre csökkenti a nitrogén-oxidok és a koromrészecskék kibocsátását.

Az új Toyota Auris bemutatója Európában a Bolognai Autószalonon lesz december 5-én és az értékesítése 2007 tavaszán kezdődik Európa-szerte. Az Auris értékesítése Japánban október 23-án indult meg.

Hirdetés