Hatalmas profitot termelt a Toyota
A japán Toyota autógyár 371,5 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 39,2 százalékkal többet az egy évvel korábbi 266,9 milliárdnál. Akkor 6,9 százalékkal kisebb volt az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt.
A Toyota F3R-ben hátul köralakú szalon várja az utasokat © AP |
A nettó bevétel, 5,638 billió jen, 13,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 4,981 billiót. Az 10,5 százalékkal volt több az egy évvel azelőttinél. Az első üzleti negyedévben 2,09 millió járművet adtak el, 143 ezerrel többet, mint egy évvel korábban. Japánban az eladott járművek száma 7 ezerrel 543 ezerre csökkent, de a kisautókat nem számítva a Toyota piaci részesedése 1,5 százalékponttal 46,5 százalékra emelkedett.
© Toyota |
A Toyota júliusban 16,2 százalékkal növelte amerikai eladásait az egy évvel korábbihoz képest, rekord 241 ezer 867 járműre. Ugyanakkor a Fordnál 34,2 százalékkal csökkentek az eladások a hetedik hónapban, 241 ezer 339-re.
Az amerikai piacvezető General Motorsnál ugyan 19,5 százalékkal esett az értékesítés júliusban, de így is 410 ezer 332 járművet adott el a hónapban, megőrizve első helyét az Egyesült Államok autópiacán. Az amerikai autópiac júliusban 17,4 százalékkal zsugorodott, 1,5 millió járművet adtak el.
© hvg.hu |
A csoport üzemi eredménye az üzleti évben 1,878 billió jenre nőtt az előző évi 1,672 billióról - az utolsó negyedévben az üzemi eredmény 53,2 százalékkal emelkedett -, a forgalom 13,6 százalékkal 21,073 billió euróra gyarapodott 18,552 billióról. A mostani üzleti évben a Toyotánál 1,31 billió jenes adózott eredményre, 1,9 billió jenes üzemi eredményre és 22,3 billió jenes bevételre számítanak.
A Toyota néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke, 177 milliárd dollár, nagyobb, mint a következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban. A Toyota termelte egyszersmind a legnagyobb adózott eredményt a világ járműipari csoportjai közül. A General Motors tavaly, őszig, 4 milliárd dollárt vesztett, és a Ford is veszteséges volt a harmadik negyedévben amerikai értékesítési nehézségek, a kényszerű értékesítési kedvezmények miatt.