Európa zászlóshajójának szánja az Avensist a Toyota
Az Avensis az európai Toyota kínálat zászlóshajója, amely öregbíti a cég és a márka jó hírnevét a piac minden szegmensében. Az Avensis-t az európai piacra tervezték és fejlesztették ki, és mindemellett még az összeszerelése is Európában folyik. A modell ráncfelvarrott változatát a napokban mutatták be Madridban.
© Toyota |
Dinamikusabb külső és prémium belső
© Toyota |
Ezt a dinamikus stílust követi az Avensis 2007 hátulja is az új lámpakombinációval, ahol a lámpatestek kialakításában a hengeres alakzat szembetűnő. A burkolat rózsa vörösre változott, ami még jobban kiemeli a kontrasztot. Egyetlen részlet sem kerülte el a tervezők figyelmét, beleértve a külső visszapillantó tükrökbe épített LED-fényforrásokkal működő irányjelzőt, amely a gyakorlati jelentőségén kívül növeli a prémium érzetet. A külső visszapillantó tükrök mérete is megnövekedett, növelve ezzel a hátsó kilátást és a biztonságot.
A belső kialakításhoz felhasznált anyagok megújultak, tükrözve azt, hogy az autó egy modernebb, prémium érzetet keltő vonalat képvisel. A pára és esőérzékelő szenzor a Sol felszereltségű kategóriától felfelé alapfelszereltség lesz, míg az alapfelszereltségű gyári audió rendszert is továbbfejlesztették. A CD lejátszó már MP3 és WMA zenei állományok lejátszására is alkalmas.
Az új prémium felszereltség csak a hi-tech D-4D 180 Clean Power motorral felszerelt autókban lesz kapható. A prémium felszereltségű modellek egyedülálló jellemzőjeként 17 hüvelykes könnyűfém felnivel vannak felszerelve és sötétszürke első hűtőrácsuk krómozott kerettel bír. A belső tér is - ennek megfelelően - exkluzív, ezüstszürke varrattal ellátott bőrborítású kormánykerékkel és sebváltó köpennyel, valamint minőségi perforált Alcantara és bőr belső kialakítással rendelkezik majd.
© Toyota |
A D-4D 125 típusjelzésű motor fontos mérföldkő az új generációs Toyota dízelmotorok fejlesztési folyamatában. A 2,2 literes D-4D motorból származtatott és annak bizonyos technikai fejlesztéseit alkalmazó motortípus a rendkívüli erő mellet nagyon jó gazdaságossági mutatókkal rendelkezik, kielégítve így a jobb vezetési teljesítményre irányuló vásárlói igényeket. A motor teljesítménye 93 kW (126 LE), és 2000-2800 percenkénti fordulatszám tartományban 300 Nm körüli egyenletes forgatónyomatékot ad le, miközben alacsony CO2 kibocsátással (146 gr/km vegyes ciklusban) rendelkezik.
Az új D-4D 125 motor részecskeszűrővel kapható (DPF) - azokban az országokban, ahol a különösen alacsony szennyezőanyag kibocsátást a kormány anyagilag ösztönzi. Más országokban, mint Magyarországon is, a D-4D 125 motorok oxidáló katalizátorokkal (CCo) kerülnek forgalomba.
Az Avensis 2007 Európában 4 különböző benzinmotorral kerül forgalomba. Ezek az 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i, 2,0 literes közvetlen befecskendezésű, valamint a 2,4 literes közvetlen befecskendezésű benzinmotorok. Lehetőség nyílik majd ötsebességes kézi-, és négysebességes automata- (Magyarországon csak a kétliteres motorhoz) vagy ötsebességes automataváltó (csak 2,4 literes motorhoz) rendelésére is.
Jobb vezetési komfort
© Toyota |
Az Avensis 2007 modell szintén 9 légzsákkal kapható. Ezek között megtalálható a vezető oldali SRS térdlégzsák is. A vezető oldali és jobb első utas oldali légzsák esetében a kétlépcsős kinyílás mértéke szabályozott és így a légzsák hatásosabban véd, miközben a vezető oldali légzsák rendszer egy üléshelyzet érzékelő szenzorral rendelkezik.
Az Avensis 2007 a legkorszerűbb ABS rendszerrel van felszerelve, aminek hatékonyságát EBD (elektromos fékerő elosztó rendszer) és BA (fékasszisztens) is segíti. A biztonságtechnikailag ajánlott menetstabilizáló elektronika (VSC) és kipörgésgátló (TRC) az összes Avensis 2007 modellnél alapfelszereltség Európában (kivéve néhány piacon az 1,6 literes benzinmotoros változat esetében).