2006. augusztus. 01. 12:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 01. 12:11 Autó

Üzemanyagcellás Toyota buszok közlekednek Nagoya repterén

A március közepén bevezetett járműveket ezentúl szélesebb körben, a nagoyai Centrair reptér vonzáskörzetében és a reptéren beül is alkalmazzák. Az üzemanyagcellás FCHV-buszokat a Toyota és a Hino együttműködésben gyártja.

© Toyota
Az FCHV-buszok (fuel cell hybrid vehicle) a teljes Tokoname Bus Route tömegközlekedési útvonalat le fogják fedni, a Chitahanda megállótól egészen a Centrair repülőtéri terminálig a mesterséges szigeten lévő repülőtér belső körútjával együtt Japán negyedik legnagyobb városában. A buszokat majd a JHFC Centrair hidrogéntöltő állomáson tankolják.

A buszokat a Toyota és a Hino közösen fejlesztette ki, közös technológiára és know-how-ra alapozva- a Toyota fejlesztette az üzemanyagcellás hibrid rendszert, a Hino pedig a karosszériát, valamint a busz egyéb alkatrészeit.

Villanymotoros hibrid rendszerű meghajtással rendelkeznek, melyet akkumulátor és nagy nyomású hidrogén gázzal működő üzemanyagcellák látnak el. A működés során nem bocsát ki széndioxidot, melyet felelősnek tartanak a globális felmelegedésért, valamint egyéb légszennyező anyagot sem, mint például nitrogén oxidot. A rendszer rendkívül hatékony energia felhasználású és nagyon csendes. Maximális sebessége 80 kilométer óránként, közúti buszként 62, transzfer buszként 63 ember elszállítására képes.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.