2006. október. 10. 15:20 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. október. 10. 15:18 Autó

Magyarországon a földgázból készült kénmentes gázolaj

A mától kapható új Shell V-Power Diesel a magyar piacon egyedülálló szintetikus GTL (gas-to-liquid) komponenst tartalmaz, mely még több erőt biztosít hosszú távon. Ezzel az üzemanyaggal nyerték meg a Le Mans-i viadalt az Audi R10 pilótái idén júniusban.

© audi.hu
Európában 2006-ban – az autóipar történetében először – várhatóan az összes eladott gépjármű több mint fele dízelüzemű lesz. A dízelmotor-technológiában bekövetkezett jelentős fejlődést a dízel üzemanyagok minőségének fejlődése is követte. A Shell által két évvel ezelőtt a magyar piacra bevezetett V-Power Diesel gázolaj megújul, és Magyarországon egyedülálló módon szintetikus GTL-komponenst tartalmaz. A GTL (gas-to-liquid) előállítása során földgázból folyékony szénhidrogéneket (például üzemanyagokat és olajokat) hoznak létre vegyi úton a Shell malajziai üzemében. Mivel a GTL-komponenst földgázból szintetizálják, így gyakorlatilag nulla a kéntartalma ugyanakkor kimondottan magas a cetánszáma, mely hatékonyabb égést biztosít, mint a hagyományos dízel, és egyben tisztítja, illetve védi az üzemanyag-befecskendező rendszert. Az új Shell V-Power Diesel gázolaj Magyarországon 160 töltőállomáson, Európában pedig több mint 4000 Shell töltőállomáson kapható.

© audi.hu
Az autóversenyzés világában új időszámítás kezdődött idén június 18-án, amikor a szintetikus GTL-komponenst tartalmazó Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott Audi R10 TDI megnyerte a 24 órás Le Mans-i autóversenyt. Frank Biela, Emanuelle Pirro és Marco Werner pilóták négykörös előnnyel értek célba és így beírták nevüket a motorsport történelemkönyvébe: eddig csak ők voltak képesek dízel autóval megnyerni az autóversenyzés egyik legkeményebb megmérettetését.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.