2006. augusztus. 30. 11:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 30. 12:00 Autó

Csak a kínai piacra gyárt egy új modellt a Citroen

A Kínában 1992 óta jelenlévő Citroën 2006 végén megerősíti pozícióját egy kifejezetten ehhez a piachoz kifejlesztett modell bevezetésével. A Peugeot 206 alapjaira kifejlesztett új, erőteljesen karakteres, ötajtós kompakt modell az első gépjármű ebben a szegmensben, melyet a Citroën Kínában bevezet és gyárt. Az autó a 2006-os modellév kínálatát gazdagítja, melynek jelenlegi tagjai a Fukang, az Elysée, a Xsara Picasso, a C-Triomphe, a C5 és hamarosan a C6.

© Citroën
Az új gépjármű kínai gyártási előrejelzése szerint egy teljes évben több mint 40 ezer példányban gördül majd le a futószalagról. A wuhani (Hubei tartomány) gyártóbázison készülő új gépjárművel a Citroën immár teljes modellkínálattal rendelkezik. A termékskála megfelel egy olyan kínai ügyfélkör különleges elvárásainak, melynek autók iránti ismeretei és érdeklődése évről-évre nő. Ily módon a hagyományos modellek körét, mint amilyen a Fukang és az Elysée, immáron import gépjárművek (C5 és C6), illetve a márka által legújabban kifejlesztett és helyben gyártott modellek gazdagítják, mint amilyen a C2, a Xsara Picasso vagy a C-Triomphe.

© Citroën
A kínai C2-t kétfajta benzinmotorral kínálják: 1.4i (75 LE DIN és 120 Nm 3400 ford./percnél) és 1.6i 16V (106 LE DIN és 142 Nm 4000 ford./percnél). Mindkét motort speciálisan átdolgozták annak érdekében, hogy megfeleljenek a kínai üzemanyagok támasztotta követelményeknek, valamint az ország éghajlati és földrajzi sajátosságainak, és így az üzemeltetési körülményektől függetlenül maximális élményt nyújtsanak. Az ötfokozatú manuális váltón kívül a C2 1.6i 16V változata négyfokozatú, szekvenciális vezérlésű automata sebességváltóval is kapható.

A C2 kereskedelmi kínálata két felszereltségi szintet tartalmaz (SX és EX), melyek mindegyikét már szériában gazdagon ellátták kényelmi és biztonsági berendezésekkel. A C2 már az első felszereltségi szinten elektronikus fékerő-elosztóval (REF) kiegészülő ABS-t, vezető- és utasoldali légzsákot, szervokormányt, légkondicionáló berendezést, rádió-CD-t, távirányítású központi zárat és elöl elektromos ablakemelőket kínál. Az EX változat bőrkárpittal, hátsó elektromos ablakokkal, elektromos visszapillantó tükrökkel, belső alumínium csomaggal, az oldalsó díszlécek krómbetéteivel és króm kipufogócső-véggel egészül ki. Ezeken felül valamennyi verzió, az 1.4i SX kivételével, 15 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapott. Az EX változathoz opciós felszerelésként szakaszos nyitású napfénytetőt és automata klímaberendezést is kínálnak.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.