2006. augusztus. 17. 15:25 MTI Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 17. 15:19 Autó

A BMW cáfolta a kínai Rover-üzletet

A kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry) autógyár sajtójelentések szerint megszerezte a Rover autómárkához fűződő jogokat. A Financial Times ügylethez közelálló körökre hivatkozó értesülése szerint a BMW 11 millió fontért (16,3 millió euró) adta el a kínai autógyárnak a márkát. Ugyanakkor a BMW egyelőre cáfolja az ügylet létrejöttét, a német autógyár az értesüléssel kapcsolatban azt közölte, hogy egyelőre tárgyalnak a SAIC-cal, de megállapodás még nincs.

© mg-rover.com
A lap úgy tudja, hogy a Ford autógyárnak még áldását kell adnia az eladásra, a Land Rover terepjárókat gyártó Fordnak ugyanis elővásárlási joga van a Rover márkára. A Ford beleegyezése esetén - erre minden bizonnyal sor kerül - az adásvétel véglegesítésére szeptemberben kerülhet sor.

A márkához fűződő jogok az MG Rover csődbe jutásakor visszaszálltak a korábbi tulajdonosra a BMW-re. A SAIC mellett az MG márkát már magának bebiztosító Nanjing Auto pályázott a Rover márkára.

A Nanjing kínai sajtójelentések szerint 2007 első felében mutatja be az MG 75 (a Rover 75 ikermodellje) alapján Kínában gyártott autóját. A SAIC pedig - szintén kínai média értesülések szerint - 2007-ben kezdi meg Rover arculat alapján készült autói értékesítését, egyebek között Európában is.

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.