Növekedtek a Citroën eladásai
Az év első hat hónapjában világszerte 763 ezer Citroënt adtak el, ami 2005 első félévéhez viszonyítva 5 százalékos fejlődést jelent. A fejlődés mértéke csak a második negyedévet figyelembe véve 5,5 százalék volt, ami 399 ezer eladott gépjárműnek felel meg.
© hvg.hu |
Franciaországban 182 ezer autót adtak el, ami 5,7 százalékos visszaesést jelent. Ennek megfelelően a Citroën piaci részesedése 13,5 százalék. Spanyolországban a Citroën 10,8 százalék piaci részesedést ért el és ezzel a piac vezetőjévé lépett elő (személygépjármű és kishaszongépjármű együttesen). A személygépjármű piacon elért 10,3 százalékos piaci részesedéssel a Citroën a második helyen áll. Németországban a Citroën a 2005 első félévi 2,3 százalékkal szemben 2006 első félévében 2,6 százalékos piaci részesedést ért el 47 ezer eladott autóval.
© Citroën |
12 százalékos növekedést ért el, ami 60 ezer eladott gépjárműnek felel meg. A május végén piacra dobott C-Triomphe modell a sajtó és a nagyközönség részéről is igen kedvező fogadtatásban részesült.
Közép-Kelet Európában újra növekedésnek indultak a piacok. A márka által eladott gépjárművek száma elérte a 48 ezret, ami 31 százalékos fejlődést jelent. A hat legfontosabb közép-kelet európai országban (Lengyelország, Magyarország, Cseh Köztársaság, Horvátország, Szlovákia, Szlovénia) - ahol 1,3 százalékos piaci növekedés volt tapasztalható -, a márka a 2005 első félévében elért 5,2 százalékkal szemben 5,5 százalékos piaci részesedést tudott elérni, ami 25 ezer eladott gépkocsinak felel meg.
Oroszországban, az első félévben eladott több mint 5460 gépjárművel, a Citroënnek az 57 százalékos növekedést mutató piacon sikerült megkétszereznie értékesítési volumenét.