2006. május. 10. 15:30 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. május. 10. 15:24 Autó

Még idén jön az Opel szabadidő-autója

Az Opel még idén kihozza a 2005-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott crossover-tanulmánytervének szériaváltozatát, az Antarát.

© GM Media
A kompakt méretű, 4,57 méter hosszú Antarát jókora hasmagasság, nagy kerékméret és masszív védőelemek jellemzik. A limuzinokat idézően stílusos és elegáns enteriőr ugyanakkor tágas, dinamikára a sportosan formált ülések utalnak. A kezelőszervek elhelyezése a márka többi típusához hasonlóan ergonómikus, nagy, jól leolvasható műszerek és központi információs egység teremtenek pilótafülke-hangulatot. DVD-navigátor és Bluetooth is része a korszerű szórakoztató és kommunikációs berendezéseknek.

© GM Media
Kezdetben háromféle négyszelepes, keresztben beépített hajtómű áll rendelkezésre. A választék csúcsán a Vectra és a Signum V6-os motorjának közeli rokona áll, 3,2 literes lökettérfogattal és 165 kW/224 LE teljesítménnyel. Alapfelszerelés hozzá az automatikus váltómű, Active Select funkcióval. A legkapósabb várhatóan a kétliteres, közös nyomócsöves dízel lesz, amelynek teljesítménye 150 lóerő. Ehhez ötfokozatú kézi váltó vagy a V6-os automatája választható. Az alapmotor pedig 2,4 literes négyhengeres, 141 lovas benzines, két felülfekvő vezértengellyel és kiegyensúlyozó tengellyel.

 

© GM Media
Az Antara intelligens összkerék-hajtásához, amely aszfalton is kifejti előnyeit, elektrohidraulikus tengelykapcsoló tartozik, amely mindenkor optimálisan osztja el a nyomatékot az első-, illetve hátsó tengely között. A rendszer integrált egységet képez az ABS és az ESP vezérlőkészülékével. Az első futómű MacPherson rendszerű, a hátsó négylengőkaros konstrukció. Mind a négy kereket nagyméretű, hűtött tárcsafék lassítja.

Nem hiányzik természetesen a HBA (Hydraulic Brake Assist – fékasszisztens), az ARP (Active Rollover Protection – borulásvédelem), és a  Descent Control System (DCS – lejtmeneti sebességszabályozó), míg a TSA (Trailer Stabilization Assist – utánfutó stabilizáló) opcióként áll rendelkezésre.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.