Bemutatták az Eurostar vasúttársaság új, e320-as szuperexpresszét. 2015 végéig a tervek szerint még hét új vonatot állítanak forgalomba a korábban megrendelt tíz mellett. A szerelvények nemcsak a Brit-szigeteket az európai szárazfölddel összekötő Csalagúton keresztül futhatnak ugyanis, hanem a hagyományos európai vasúthálózatokon is. Ez azt jelenti, hogy az eddigi végállomásokon, Párizson és Brüsszelen túl más városokba is járhatnak majd.
Az új vonatokkal 900 férőhellyel illetve 20 százalékkal nő az Eurostar kapacitása. A szerelvények óránként akár 320 kilométer/órás sebességre is képesek lesznek.
Az Eurostar 2010-ben tíz vonatot rendelt a német Siemenstől, és most pedig hét újabbat.
A négy évvel ezelőtti döntés nagy felháborodást keltett az Eurostar addigi kizárólagos beszállítójának számító francia Alstomnál. A francia vállalat bíróságra vitte az ügyet, arra hivatkozva, hogy a Siemensnek adott megrendelés ellentétes a közbeszerzési pályázatok európai szabályozásával. A pereskedést csak akkor szüntette be, amikor a francia állami vasúttársaságtól az SNCF-től kapott egy nagyobb megrendelést.
Az Eurostar 55 százaléka az SNCF, 40 százaléka a brit kormány tulajdonában van, 5 százaléka a belga állami vasúttársaságé. London októberben jelentette be, hogy megválik az Eurostar részesedésétől. A tranzakciót a brit kormány 2015 első negyedévének végéig, még a májusban esedékes parlamenti választások előtt szeretné lezárni.