Zhvg hvg.hu 2020. október. 13. 09:21

Egymilliárd embert hív harcba az IKEA és néhány másik szervezet

Nagyszabású kampányt indított több cég, hogy csak apró lépésekkel, de kezdjünk el fenntarthatóbban élni. Reményeik szerint ha egymilliárd ember csak egy kicsit változtat, akár 20 százalékkal is lehetne csökkenteni a globális kibocsátást.

Zhvg
Friss cikkek a témában

Több multicég és szervezet – így az IKEA, a TED és a Reckitt Benckiser – állt össze és hívna harcba egymilliárd embert, hogy felvegyék a harcot a klímaváltozás káros hatásainak a mérsékléséért, a Count Us In kampány keretén belül – számol be a hírről a Guardian.

A kampány 16 területből áll, amire feliratkozhatnak a résztvevők: ezek között szerepelnek olyan, sokaknak rutinszerű dolgok is, mint letekerni a termosztátot, vagy kevesebb új ruhát vásárolni, kevesebbet repülni, de olyan, nagyobb szabású vállalások is, mint huzamos ideig változtatni az étrendünkön, vagy éppen elektromos autóba és napelemekebe ruházni.

Ezek azok a területek, változások, amiket a kampány lépései lefednek:

  • repüljön kevesebbet
  • vezessen elektromos autót
  • szigetelje az otthonát
  • viselje tovább a ruháit
  • mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak
  • sétáljon és kerékpározzon többet
  • hagyjon fel az élelmiszerpazarlással
  • zöldítse pénzügyeit
  • javítsa meg és használja újra
  • tekerje le a fűtést
  • szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében
  • beszéljen a barátaival is erről
  • egyen több növényi alapú ételt
  • egyen több szezonális ételt
  • zöldítse otthona energiafelhasználását
  • telepítsen napelemet

A résztvevők a területtől függően kiválaszthatják, mennyire elkötelezettek a változtatás érdekében, és egy két hónapos időszakon keresztül kell hogy betartsák a program által javasolt lépéseket, miközben beszámolnak az eredményeikről, és azt is látjuk, mennyit is jelent ez a lépés a kibocsátás szempontjából.

Így például az étkezés esetében mi dönthetjük el, mekkora vállalást teszünk: a lépések az élelmiszer-pazarlás csökkentésén keresztül, a helyi és szezonális ételek fogyasztásán az étrendünk megváltoztatásáig terjedhetnek.

A kampány szerint, ha egymilliárd ember csatlakozik hozzájuk és változtat a túlfogyasztással járó életmódján, az a globális kibocsátás 20 százalékos csökkenését eredményezné.

tudatos mindennapok
Hirdetés