Nagyszabású kampányt indított több cég, hogy csak apró lépésekkel, de kezdjünk el fenntarthatóbban élni. Reményeik szerint ha egymilliárd ember csak egy kicsit változtat, akár 20 százalékkal is lehetne csökkenteni a globális kibocsátást.
Több multicég és szervezet – így az IKEA, a TED és a Reckitt Benckiser – állt össze és hívna harcba egymilliárd embert, hogy felvegyék a harcot a klímaváltozás káros hatásainak a mérsékléséért, a Count Us In kampány keretén belül – számol be a hírről a Guardian.
A kampány 16 területből áll, amire feliratkozhatnak a résztvevők: ezek között szerepelnek olyan, sokaknak rutinszerű dolgok is, mint letekerni a termosztátot, vagy kevesebb új ruhát vásárolni, kevesebbet repülni, de olyan, nagyobb szabású vállalások is, mint huzamos ideig változtatni az étrendünkön, vagy éppen elektromos autóba és napelemekebe ruházni.
Ezek azok a területek, változások, amiket a kampány lépései lefednek:
- repüljön kevesebbet
- vezessen elektromos autót
- szigetelje az otthonát
- viselje tovább a ruháit
- mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak
- sétáljon és kerékpározzon többet
- hagyjon fel az élelmiszerpazarlással
- zöldítse pénzügyeit
- javítsa meg és használja újra
- tekerje le a fűtést
- szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében
- beszéljen a barátaival is erről
- egyen több növényi alapú ételt
- egyen több szezonális ételt
- zöldítse otthona energiafelhasználását
- telepítsen napelemet
A résztvevők a területtől függően kiválaszthatják, mennyire elkötelezettek a változtatás érdekében, és egy két hónapos időszakon keresztül kell hogy betartsák a program által javasolt lépéseket, miközben beszámolnak az eredményeikről, és azt is látjuk, mennyit is jelent ez a lépés a kibocsátás szempontjából.
Így például az étkezés esetében mi dönthetjük el, mekkora vállalást teszünk: a lépések az élelmiszer-pazarlás csökkentésén keresztül, a helyi és szezonális ételek fogyasztásán az étrendünk megváltoztatásáig terjedhetnek.
A kampány szerint, ha egymilliárd ember csatlakozik hozzájuk és változtat a túlfogyasztással járó életmódján, az a globális kibocsátás 20 százalékos csökkenését eredményezné.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Leszámol a nem újratölthető elemekkel az IKEA
Fenntarthatóbb húsgolyóval rukkolt elő az IKEA
Helycsere a HVG egyetemi rangsorának élén: a BME megelőzte az ELTE-t, felért a dobogóra az SZTE
A BME lett a legjobb egyetem a HVG legfrissebb felsőoktatási rangsorában. A sokféle metszetben elkészített toplistákon szereplő intézmények vezetői sérelmezik az oktatási és tudományos Huxitot, és leghőbb vágyuk, hogy bekerüljenek a nemzetközi ligákba.