Globálisan a Gfk felmérése szerint már az emberek kétharmada azokat a termékeket preferálja, amik környezetbarát csomagolásúak.
A környezetvédelmi elhivatottság komoly súllyal jelenik meg ma már a vásárlói szokások között – írja a Gfk 24 európai országra (több mint 75 ezer háztartásra), Ázsiára, az USA-ra és a Latin-Amerikai térségre is kiterjedő nemzetközi kutatásra hivatkozva.
A kutatás eredményéből kiderül, hogy a vásárlók közel kétharmada számára fontos, hogy olyan gyártótól vásároljanak, akik számára stratégiai kérdés a környezetvédelem, és a fenntarthatóság jegyében innovatív szerepkört is felvállalnak.
A Gfk közleménye szerint globálisan a megkérdezettek 67 százaléka preferálja azon termékeket, amelyek környezetbarát csomagolásban kerülnek a boltokba, míg 60 százalékuk egyértelműen előnyben részesíti azon gyártókat, akiknek fontos a fenntarthatóság, és tevékenységük során ezt bizonyítják is.
Magyarországon a háztartásvezetők 33 százaléka kerüli tudatosan a műanyagpalackos italok vásárlását.
A nemzetközi kutatás során kiderült, hogy nagyon magas azon vásárlók száma, akit személyesen is érintenek a környezet negatív hatásai (46 százalék), így sok esetben ez alapján változtattak is korábbi vásárlási szokásaikon (43 százalék), és jóval tudatosabb vásárlókká váltak.
(Képünk illusztráció)
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Duplájára nőne az ételek ára, ha beszámítanák a környezetterhelést
Hiába tűnik környezetbarátabbnak a fóliázott papír, nem sokkal jobb a műanyagnál
Medián: Tégláról téglára építi előnyét a Tisza, már 11 százalékkal jár a Fidesz előtt
Tíz százalékponttal nőtt öt hónap alatt a kormányváltást akaró magyarok aránya, ami egyértelműen a Tisza Párt felé tereli a lehetséges szavazókat. Egy Magyar Péter vezette lista jelenleg jó eséllyel abszolút többséget szerezne egy előrehozott választáson.