Bár az elektromos autók és robogók vásárlását június 15-től ötmilliárdos keretösszeggel támogatja a kormány, az elektromos kerékpárokról úgy tűnik, megfeledkeztek.
A kormány klímatervének elektromobilitási programjában megfeledkeztek az elektromos rásegítéses (pedelec) kerékpárokról. Épp ezért a Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség Palkovics László innovációs és technológiai miniszterhez, Schanda Tamás miniszterhelyettes-államtitkárhoz, Kaderják Péter Energia- és klímapolitikáért felelős államtitkárhoz és Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztoshoz fordult.
Többek között azzal is érvelnek, hogy az elektromos rásegítéses kerékpárok a normál kerékpároknál nagyobb távolságok megtételét teszik lehetővé a társadalom sokkal nagyobb része, így például idősek számára is segítenek a napi ingázásban. Valamint a domborzati viszonyok jelentette akadályok, így az emelkedők ellenére is segítik az akár nehezebb csomagok szállítását is.
Az elektromos rásegítéses (pedelec) kerékpárokon 25 km/óra eléréséig egy átlagosan 250W teljesítményű motor segíti a tekerést. A pedelecek továbbra is biztosítják a napi testmozgást.
További előnye, hogy biztosítja a járványügyi elővigyázatossághoz szükséges távolságtartást, olcsóbb, és nagyobb társadalmi csoportok környezetbarát mobilitását segítheti.
Kitértek arra is, hogy az elektromos rásegítéses kerékpárok iránt hazánkban is növekszik a kereslet, egyre több magyar gyártó és kereskedő árul ilyen termékeket, így a hazai gazdaságélénkítésben is szerepet játszhat. A támogatás elindítása segíthetne a meghonosodásban, a piaci alapú elterjedéshez szükséges minták megteremtésében.
Az elektromos rásegítéses kerékpárok iránt nem csak a mindennapi közlekedésben növekszik az igény: csomagszállítás (pl. teherkerékpárok), illetve a turisztika és sport területén is egyre népszerűbbek.
Hollandiában egyébként már elektromos kerékpárok teszik ki a legtöbb eladott új kerékpárt. Európa számos országa segíti a kerékpárok, illetve elektromos rásegítéses kerékpárok vásárlását, így Franciaországban, Svédországban, Olaszországban és Portugáliában is.
Azért az elektromos rásegítéses kerékpárok és teherkerékpárok vásárlására 30 százalékos, de maximum 200.000 forintos támogatást javasol a kerékpárosklub és a kerékpáripari szövetség az elektromobilitást támogató program keretösszegének szükséges mértékű kiegészítésével.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
40 ezer forintos támogatást is kaphatnak a fiatalok Erzsébetvárosban kerékpár vásárlására
Van egy iparág, amelyet a bicikli menthet meg
Nem a nyelvtudás öröklődik, csak a képesség, hogy a környezetünk nyelvét megtanuljuk – interjú Nádasdy Ádámmal
Nincsenek könnyű és nehéz, primitív vagy fennkölt nyelvek, állapítja meg a professzor, akinek gyors egymásutánban két kötete, a Milyen nyelv az angol? és a Szmoking és bermuda is megjelent.