Ahogy elkezdték feloldani a koronavírus-járvány miatti korlátozásokat, a legtöbb európai nagyvárosban azonnal a többszörösére nőtt az autós forgalom.
A német autópályákon egy hét alatt megduplázódott a forgalom és a március végi adatokhoz képest a dugók száma máris meghétszereződött – írta a Bloomberg a legnagyobb német gépjárműszövetség, az ADAC adatai alapján. De ugyanez a helyzet Madridban és Londonban is.
Szakértők a kínai tapasztalatok alapján már korábban arra figyelmeztettek, hogy sokan a fizikai távolságtartást megtartva inkább autóba ülnek ahelyett, hogy a tömegközlekedést választanák.
„A mobilitás növekedni fog az elkövetkezendő hetekben ugyanúgy, ahogy az emberek elkezdenek majd vásárolni is. Ez a nagyon gyors felépülés annak a jele, hogy nem akarnak tovább attól félni, hogy megfertőződnek” – mondta Oliver Rakau, az Oxford Economics vezető német közgazdásza.
A szakértők azt is megjegyzik, hogy egyelőre nem tudnak hosszú távú következtetéseket levonni, hiszen a forgalom még a korábbi átlagot nem érte el a legtöbb nagyvárosban.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Hamarosan még nagyobb dugóknak lehetünk majd szemtanúi
Ön is elmondhatja, mit gondol az ideiglenes fővárosi kerékpársávokról
„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”
Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.