Világ hvg.hu 2020. november. 03. 11:10

Az osztrák hatóságok jól ismerték a lelőtt terroristát

A hétfőn este lelőtt, 20 éves férfit korábban elítélték, mert csatlakozni akart az ISIS-hez. Idén januárban szabadult.

Részletek közölt a bécsi terrortámadás egyik elkövetőjéről Die Presse. Az osztrák lap azt írja, hogy a 20 éves férfit még 2019. április 25-én 22 hónap börtönre ítélték, mert Szíriába utazott, hogy csatlakozzon az Iszlám Államhoz. December 5-én azonban feltételesen szabadlábra helyezték, 2020 januárjában szabadult kedvezménnyel.

A Die Presse idézi Karl Nehammer belügyminisztert, aki azt közölte, hogy a férfinek az osztrák mellett észak-macedóniai állampolgársága is volt, és megerősítette, hogy már elítélték, mert csatlakozni akart a terrorszervezethez.

Nehammer hozzátette, hogy

a húszéves Kujtim Fejzulai albán gyökerekkel rendelkezett.

A Falter című osztrák hetilap szerkesztője, Florian Klenk a Twitteren azt írta, hogy a rendőrség úgy véli, nem a lelőtt férfi tervelhette ki a merényletet.

A 20 éves elkövető hétfő este 8 körül kezdett lövöldözni a bécsi Stadttempel zsinagóga közelében. A férfi egy robbanómellényhez hasonló dolgot viselt, de volt nála egy automata fegyver, egy pisztoly és egy bozótvágó is. A rendőrök végül a bécsi Szent Rupert templom előtt lőtték le.

A jelenlegi információk szerint négy halálos áldozata van a bécsi terrortámadásnak, 17-en kerültek kórházba, köztük heten súlyos, életveszélyes állapotban vannak. A terrortámadásról részletesebben ebben a cikkünkben írtunk, helyszíni beszámolónkat pedig a következő link alatt találja.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.