Világ MTI 2018. december. 21. 10:49

Japán felfegyverkezik

Két repülőgép-hordozót építenek, rakétavédelmi rendszert és harci gépeket szereznek be.

Elfogadta a japán kormány pénteken a jövő évre szóló védelmi költségvetés tervezetét, amely szerint a magas államadósság ellenére rekordmagasak lehetnek a katonai kiadások – jelentették helyi hírforrások, amelyek arról is írnak, hogy Japánban az észak-koreai és a kínai katonai erőtől tartanak.

Abe Sindzó miniszterelnök kormánya pénteken 5,26 billió jen (nagyjából 13 100 milliárd forint) összegű védelmi költségvetést terjeszt elő a következő költségvetési évre, mely 2019. április 1-jén kezdődik.

A megnövelt kiadások többek között egy rakétavédelmi rendszert, továbbá amerikai harci repülőgépeket fognak finanszírozni. A szomszédos Kína fegyverkezésére tekintettel Japán repülőgép-hordozók építésére készül két helikopterhordozó átalakításával.

Kína katonai terjeszkedése és az észak-koreai rakéta- és atomprogram erőteljes aggodalomra ad okot Japánban. Habár az államadósság mértéke mára a GDP 230 százalékára emelkedett, a védelmi kiadások az elmúlt hét évben folyamatosan növekedtek.

Azért, hogy az emelkedő védelmi költéseket, illetve a gyorsan öregedő társadalom miatti egyre magasabb szociális költségeket fedezni tudják, a kormány a következő ciklusra rekordmagas, mintegy 101,5 billió jenre tehető költségvetésről döntött. Médiajelentések szerint januárban terjesztik elfogadásra a parlament elé.

A kormány a tervben leszögezi, hogy az alkotmányt sértő, támadó jellegű harci eszközöket a jövőben sem fognak rendszerbe állítani.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.