Világ MTI 2018. április. 27. 21:00

Kiderült, miért zuhant le a brazil focicsapat repülője

Most hozták nyilvánosságra a 71 halálos áldozatot követelő légi katasztrófáról szóló végleges jelentést.

Üzemanyaghiány miatt zuhant le 2016 novemberében a Lamia bolíviai légitársaság utasszállító repülője Kolumbiában, fedélzetén 77 emberrel, köztük a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosaival – állapította meg a szerencsétlenség okait vizsgáló kolumbiai légügyi hatóság.

A repülőgépben 9300 kilogramm üzemanyag volt, Santa Cruzban további 1636 kilogramm benzinnel töltötték fel. Ez a mennyiség (10936 kilogramm) azonban nem volt elegendő a bolíviai Santa Cruz és a kolumbiai Rionegro közötti útra, amihez legalább 11603 kilogramm üzemanyagra lett volna szükség – mondta Miguel Camacho ezredes, a polgári repüléssel foglalkozó kolumbiai különleges igazgatási egység (Aerocivil) balesetvizsgálati csoportjának vezetője a jelentés ismertetésekor.

A Lamia gépe 77 emberrel a fedélzetén zuhant le 2016. november 28-án Kolumbia északnyugati részén, Medellín közelében. A szerencsétlenséget mindössze a hatan élték túl.

A gépen utazott a Chapecoense brazil labdarúgócsapat is, amely az Atlético Nacional kolumbiai labdarúgócsapattal játszott volna a Copa Sudamericana (Dél-amerikai Kupa) medellíni döntőjében.

A kolumbiai, brazil és bolíviai mellett amerikai és brit szakértőket és intézményeket is bevonó vizsgálat eredményei szerint a légitársaság és a személyzet tudatában volt annak, hogy nem elegendő az üzemanyag, mégis úgy döntöttek, hogy nem hajtanak végre kényszerleszállást. Az nem derült ki a beszámolóból, hogy ennek mi lehetett az oka.

A jelentés másik következtetése szerint a Lamia szervezési problémákkal, "bonyolult pénzügyi helyzettel", és nehézségekkel küzdött a repülésbiztonság kezelésében. Bár a légitársaság írásban rögzítette az üzemanyag-politikára vonatkozó kötelezettségeit, nem tartotta be őket – közölte Camacho.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.