Világ MTI 2017. március. 27. 14:36

Ingyen vonatjeggyel buzdítja utazásra a fiatalokat az EU

Az ingyenes Interrail vasúti bérlettel legalább ötezren utazhatnak majd díjmentesen egyik uniós tagállamból a másikba.

A Move2Learn, Learn2Move program keretében 18 éves korában minden uniós állampolgár kapna egy bizonyos időszak alatt korlátlan utazásra jogosító Interrail vasúti bérletet - áll az Európai Bizottság közleményében. A kezdeményezés a világ legnagyobb oktatói hálózatának számító eTwinningen keresztül valósul meg, amely Európa-szerte lehetővé teszi a tanároknak és a diákoknak, hogy egy online platform révén közösen fejlesszenek ki projekteket. Az ingyenes utazást biztosító jegyeket országonként a legkiválóbb projekteknek ítélnek oda. A nyertesek 2017 augusztusa és 2018 decembere között, az általuk kiválasztott időpontban keríthetnek sort az utazásra. A diákok utazhatnak csoportosan - iskolai kirándulás keretében - és egyénileg is. "Az eTwinning sikerére építve e kezdeményezés lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy felfedezzék és személyesen megismerjék Európa különféle országait és kultúráit. Az Erasmus program elindulásának 30. évfordulója alkalmából létrejött kezdeményezés újabb kiváló példa arra, hogy a program igazi európai sikertörténet: közelebb hozza egymáshoz az embereket, akik így jobban megtapasztalhatják, mit jelent európainak lenni" - jelentette ki Navracsics Tibor oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportért felelős uniós biztos.

"A tesztüzem tapasztalatai alapján a program még biztosan módosulni, bővülni fog a jövőben, de már bizonyosra vehető, hogy sikerül hosszú távú és fenntartható pályára állítani a programot" - írta közleményében Ujhelyi István, az EP közlekedési és turisztikai bizottságának alelnöke.

 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.