2013. február. 19. 20:57 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 19. 20:57 Világ

Nem gyártanak több Tu-154-es gépet az oroszok

Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot.

Ezzel a sorozatgyártást befejezték - közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.

A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes, 5280 kilométeres hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.

A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.

Óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.