2012. december. 23. 20:59 MTI Utolsó frissítés: 2012. december. 23. 20:50 Világ

Vérengzés egy pékségnél: több mint 60 szíriai meghalt

Több mint hatvanan meghaltak és legkevesebb ötvenen megsebesültek, miután légicsapás ért vasárnap egy péküzletet Szíria középső részén, Hama tartományban - közölte az Emberi Jogok Szíriai Megfigyelő Központja (OSDH), hozzátéve, hogy a mérleg még súlyosbodhat.

"Civilek tucatjai haltak meg a légierő vadászbombázóinak támadásában Halfajában" - jelentette első hírében a londoni székhelyű emigráns szervezet. Helyi források kilencven halottról is beszéltek. Aktivisták szerint a lázadók által nemrég elfoglalt település elleni támadás célpontja éppen az üzlet volt, amely előtt sokan álltak sorba pékáruért.

A Helyi Koordinációs Bizottságok (LCC) nevű ellenzéki hálózat szerint a halottak és sebesültek között nők és gyerekek is vannak. Az LCC is úgy véli, hogy a támadás kifejezetten a város péksége ellen irányult. Halfajában humanitárius válság, egyebek közt kenyérhiány van a kormánycsapatok ostroma miatt, és a pékboltnál összegyűlt emberek már napok óta nem jutottak kenyérféléhez.

Egy internetre föltett videón számos holttestet látni egy lerombolt épület romjai között. A mellette futó úton bombatölcsér látható. Egy férfi a hátán viszi vérző asszonyát, miközben az operatőr ezt mondja: "MiG-ek bombázása", "nézd világ, nézd a halfajai mészárlást".

Augusztus 30-án a Human Rights Watch (HRW) nemzetközi emberjogi szervezet háborús bűntettekkel vádolta a szíriai rezsim csapatait, amelyek három héten belül csak az északi Aleppó tartományban legalább tíz pékséget bombáztak. A civil szervezet szerint, amely e tíz pékségből hatot fölkeresett, és megkérdezett szemtanúkat, a sorban állók elleni támadásokban sok tucat civil halt meg, köztük mintegy hatvan ember Aleppó város Kádi-Aszkar negyedében augusztus 16-án.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.