Világ MTI 2012. január. 10. 07:35

Süllyed a kettétört olajszállító tatja Új-Zélandon

Süllyedni kezdett kedden az Új-Zéland partjainál három hónapja megfeneklett, majd kettétört olajszállító tartályhajó tatja.

James Sygrove, az új-zélandi hajózási hivatal szóvivője közölte, hogy a Rena tartályhajó farrésze elkezdett lecsúszni a zátonyról, és három órára rá már a háromnegyede víz alatt volt. A hajó 30 méter hosszú orrésze még a vízfelszínen van, zátonyba süppedve, de a helyzet óráról-órára változik - tette hozzá.

A libériai zászló alatt közlekedő, 47 ezer tonnás, 236 méter hosszú olajszállító hajó tavaly október ötödikén futott zátonyra az Új-Zéland északi részén található, gazdag élővilágáról híres Plenty-öbölben. A hajóból 360 tonna olaj ömlött ki, szennyezte be a tengert és a partokat, több mint kétezer madár pusztulását okozva.

MTI / EPA

A viharos időjárás hatására vasárnap a hajó kettétört. A fedélzetén ekkor még közel 880 konténer volt, s egy részük a tengerbe esett, majd a hullámok partra vetették azokat.

 

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.