A keddi baleset előtt is történtek hibák a jelzőrendszerben a sanghaji metróvonalon, a rendszert gyártó vállalatot pedig több szerencsétlenségért is felelősségre vonták már.
Feltehetően az elektromos jelzőrendszer meghibásodása vezetett a keddi sanghaji metróbalesethez, amelyben a szerda reggeli hivatalos jelentések szerint 271 ember sérült meg, húszan közülük súlyosan. A metrótársaság által a világ legfejlettebbjének kikiáltott jelzőrendszer zavara a tavaly áprilisban átadott vonalon egyszer már gondot okozott: július végén egy programfrissítési hiba miatt az egyik vonat a menetiránnyal szemben indult el.
A jelzőrendszer a Casco Signal kínai cég és a francia Alstom által alapított vegyesvállalat gyártmánya. A jelentések szerint több kínai nagyváros, Sanghajon kívül például Peking, Tiencsin és Sencsen metrójának jelzőrendszerét is részben ez a cég szolgáltatta.
A Casco Signal gyártotta a Csöcsiang tartománybeli vasútvonal központi közlekedésirányító rendszerét is, amelynek meghibásodása július 23-án Vencsou város közelében 40 ember halálához és 170-nél is több sérüléséhez vezetett - írta a Hszinhua hírügynökség.
A 2009-es sanghaji metróbalesetért is a Cascót tették felelőssé. Akkor az egyes metróvonalon ütközött össze két szerelvény, személyi sérülés nem történt, de több tízezer utas négy órán keresztül az alagútban ragadt. A cég a keddi baleset után elzárkózott a nyilatkozattól, honlapja sem volt elérhető. Az esetet most független szakértők bevonásával vizsgálja a város. A nyomozást segítendő bizonytalan időre az érintett metróvonal egy szakaszát lezárták.
Sanghajban tizenegy metróvonal és egy mágnesvasút működik, amelyek körülbelül 450 kilométer hosszon, naponta 5,16 millió utast szállítanak. A városé a világ leggyorsabban fejlődő metróhálózatainak egyike: nyilvánosságra hozott tervek alapján a következő évtized elején 877 kilométeren már dupla ennyi, 22 vonal működik majd.