Pornófilmes botrány a Coca-Cola kampányában
Bocsánatot kért és leállította online kampányát a Coca-Cola, amely a Dr. Pepper nevű üdítőitalának népszerűsítése közben egy hírhedt fétispornó-filmre utaló állapotjelentést tett közzé egy 14 éves kislány Facebook-oldalán.
A „Status Takeover” elnevezésű Facebook-kampányban a nyereményjátékra regisztrált felhasználók engedélyt adtak a Dr. Peppernek, hogy zavarba ejtő rövid üzeneteket tegyen közzé nyilvános állapotjelentéseikben, azaz részben átengedték a cégnek saját profiloldalukat.
Nagy-Britanniában egy ilyen üzenetre lett figyelmes 14 éves lánya Facebook-oldalán egy anya, aki kiderítette, hogy a rövid szöveg egy hírhedt fétispornó-filmre utal. Lánya sem volt tisztában azzal, mire utal az állapotjelentés szövege, ezért – ahogy a kereső történetéből kiderült – maga is rákeresett a pornófilmre. Minderről Mrs. Rickman a Mumsnet nevű, szülőknek szóló közösségi oldalon számolt be.
A Coca-Cola – amely úgy hagyta jóvá az állapotjelentés szövegét, hogy nem is tudta, az valójában mire utal – vasárnap bocsánatot kért minden érintettől, és bejelentette, hogy leállítja a Dr. Pepper kampányát. Korábban a Guardian szerint a felháborodott anyát West End színházjegyekkel és egy londoni szállodába szóló meghívással próbálták meg kárpótolni.