2010. július. 19. 16:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 20. 08:56 Világ

Pornófilmes botrány a Coca-Cola kampányában

Bocsánatot kért és leállította online kampányát a Coca-Cola, amely a Dr. Pepper nevű üdítőitalának népszerűsítése közben egy hírhedt fétispornó-filmre utaló állapotjelentést tett közzé egy 14 éves kislány Facebook-oldalán.

A „Status Takeover” elnevezésű Facebook-kampányban a nyereményjátékra regisztrált felhasználók engedélyt adtak a Dr. Peppernek, hogy zavarba ejtő rövid üzeneteket tegyen közzé nyilvános állapotjelentéseikben, azaz részben átengedték a cégnek saját profiloldalukat.

Nagy-Britanniában egy ilyen üzenetre lett figyelmes 14 éves lánya Facebook-oldalán egy anya, aki kiderítette, hogy a rövid szöveg egy hírhedt fétispornó-filmre utal. Lánya sem volt tisztában azzal, mire utal az állapotjelentés szövege, ezért – ahogy a kereső történetéből kiderült – maga is rákeresett a pornófilmre. Minderről Mrs. Rickman a Mumsnet nevű, szülőknek szóló közösségi oldalon számolt be.

A Coca-Cola – amely úgy hagyta jóvá az állapotjelentés szövegét, hogy nem is tudta, az valójában mire utal – vasárnap bocsánatot kért minden érintettől, és bejelentette, hogy leállítja a Dr. Pepper kampányát. Korábban a Guardian szerint a felháborodott anyát West End színházjegyekkel és egy londoni szállodába szóló meghívással próbálták meg kárpótolni.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.