2006. március. 10. 17:26
MTI
Utolsó frissítés: 2006. március. 10. 17:25
Világ
Megállapodott az EU és az USA a borkereskedelemről
Az Európai Unió és az Egyesült Államok megállapodott a borkereskedelem szabályozásában, amely segít a híres európai márkanevek védelmében is. Az EU termelői számára az Egyesült Államok a legnagyobb exportpiac, több kétmilliárd euró értékű és az EU teljes borexport-mennyiségének 40 százaléka talál gazdára az amerikai piacon.
A Londonban aláírt megállapodás 20 éves vitát zár le az Atlanti-óceán két oldalán. A borgyártás és címkézés mikéntjét szabályozva korlátozza a bornevek használatát az amerikai gyártók által.
Évek során a megegyezés fő akadálya a "félgenerikus" Európában használt védett címkék - mint a champagne, a chablis a sherry - ügyében folytatott harc volt.
A megállapodás alapján az EU most olyan amerikai borok importját is engedi, amelyek Európában nem engedélyezett technológiával - így víz, folyékony ízanyag-koncentrátumok és bizonyos savak - hozzáadásával készülnek.
Az amerikai borexport Európába ugyancsak növekszik az elmúlt években, de ennek a bevételnek csak mintegy ötödét teszi ki. Lezárult a kétoldalú borkereskedelmi tárgyalásoknak első szakasza.A második tárgyalási szakasz az első szakasz életbe lépéséhez képest 90 napon belül kezdődik - közölte az Európai Bizottság.
Gazdaság
Kulcsár Hajnal (hvg.hu)
2006. február. 15. 09:40
Milyen a bor, ha magyar?
Gazdaság
MTI
2006. március. 06. 16:37